Skip to content

هشدار سازمان سنجش به متقاضیان آزمون‌های بین‌المللی

سازمان سنجش آموزش کشور به متقاضیان شرکت در آزمون‌های بین‌المللی هشدار داد که فریب کلاهبرداران و سودجویان را نخورند.

بر اساس اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش، متقاضیان شرکت در آزمون‌های بین‌المللی از جمله TOEFL ، GRE ، IELTS در نظر داشته باشند افراد و شرکت‌های سودجویی وجود دارند که با تبلیغات و وعده های دروغین ادعا می‌کنند که مدرک تمورد نظر را با اخذ وجه قابل توجهی به افراد ارائه می‌کنند.آزمون‌های بین‌المللی

توصیه های سازمان سنجش به متقاضیان آزمون‌های بین‌المللی

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان ناظر آزمون‌های  بین‌المللی در کشور، ضمن برخورد قانونی با این مراکز و معرفی آن ها به مراجع قضایی، موارد ذیل را جهت آگاهی متقاضیان یادآوری می‌نماید:

۱ – اطمینان از اصالت مرکز برگزارکننده آزمون

صرفاً مدارکی از طریق سازمان سنجش مورد گواهی و تأیید قرار خواهند گرفت که قبلاً مجری آزمون از سوی این سازمان مجوز برگزاری آن را دریافت کرده باشد؛ بنابراین پیش از پرداخت هرگونه وجه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور (بخش آزمون‌های بین‌الملل) نسبت به مجاز بودن مرکز مذکور مطمئن شوید.

۲ – برخورد با داوطلبان متخلف

با داوطلبانی که مرتکب تخلف شوند برابر قانون برخورد خواهد شد و مشخصات آنان در فهرست متخلفان آزمون‌های این سازمان قرار خواهد گرفت. ضمناً این داوطلبان از ۲ تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون‌هایی که این سازمان برگزار می‌نماید یا ناظر آن است، محروم خواهند شد. همچنین در صورتی که متخلفان در طول محرومیت اقدام به ثبت نام در یکی  مراکز نمایند، در هر مرحله از مراحل آزمون از شرکت آنان در آزمون جلوگیری به عمل خواهد آمد.

۳ – لغو مجوز مراکز متخلف

مراکز برگزاری آزمون‌ها موظف به رعایت قوانین هستند. این مراکز لازم است از ثبت‌نام این افراد خودداری نمایند. در صورت تخلف مراکز، مجوز آنان لغو خواهد شد.

۴ – ابطال مدرک داوطلبان متخلف

کلیه داوطلبانی که با جعل مدارک هویتی تلاش در گمراه نمودن مجریان آزمون نمایند، در آزمون شرکت کنند و تخلف آنان (حتی پس از دریافت مدرک) اثبات گردد، برابر مقررات برگزاری آزمون‌ها، مدارک مربوط به آنها باطل شده و از شرکت در آزمون‌ها به مدت دو تا ده سال محروم خواهند شد.

همچنین  با توجه به اینکه جعل هرگونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شرکت کردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) جرم تلقی می‌شود و مجازات کیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلفان برای  صدور احکام قضایی به مراجع ذیصلاح معرفی می گردند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا