Skip to content

سازمان سنجش: ۸۵% داوطلبان تمایل به تاثیر سوابق تحصیلی ندارند

بر اساس نتایج منتشر شده نظرسنجی سازمان سنجش آموزش کشور، ۸۵ درصد از داوطلبان تمایلی به تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور ندارند. تاثیر سوابق تحصیلی، یکی از جایگزین های اصلی برگزاری کنکور محسوب می‌گردد.

تاثیرگذاری سوابق تحصیلی

دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی پیرامون سنجش و پذیرش دانشجو، اظهار داشت: بخشی از این مصوبه، یعنی تاثیرگذاری سوابق تحصیلی افراد به عهده سازمان سنجش است. این قسمت تا آنجا که در توان این سازمان است انجام شده؛ اما برای سال ۱۳۹۷ لازم است تصمیم‌گیری شود که آیا روند قبلی اجرا شود یا تغییر کند حذف کنکور.

لزوم برقراری عدالت آموزشی

وزیر علوم درباره لزوم برقراری عدالت آموزشی در روند جدید اظهار داشت: پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌‌ها با متقاضیان بسیاری روبه‌رو است و قطعا برای سنجش صلاحیت متقاضیان به یک آزمون استاندارد نیاز است. وی افزود: این سنجش تا امروز به وسیله کنکور انجام می‌شد؛ اگر قرار است سوابق تحصیلی اعمال شود دانش آموزی که در نقاط دوردست بدون امکانات زندگی می‌کند با دانش‌آموزی که در شهری مانند تهران است با چه استانداردی برای ورود به دانشگاه سنجیده می‌شوند؟ لذا ضروری است حق جوانان مناطق دوردست حفظ گردد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه در مدارس سطج کشور نمره‌ دهی بر اساس یک معیار انجام نمی‌شود، تاکید کرد: نمره امتحانات هنگامی می‌ تواند ملاک ارزیابی قرار گیرد که با یک استاندارد ثابت حاصل شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا