Skip to content
سرای مهارت‌آموزی

سرای مهارت‌آموزی در خوابگاه‌های دانشجویی راه‌اندازی می‌شود

سرای مهارت‌آموزی در خوابگاه‌های دانشجویی راه‌اندازی می‌شود. این خبری است که دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاستگذاری وزارت علوم آن را اعلام کرده است.

سرای مهارت‌آموزی در خوابگاه‌ها

دکتر ذوالفقارزاده همچنین افزود: مهارت‌آموزی دانشجویان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مهم در برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد. وی ادامه داد: از این رو برنامه‌ها و رویدادهای متنوعی در زمینه افزایش اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان در دستور کار قرار دارد.

از دیگر برنامه‌های این معاونت در راستای حمایت از اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمایت از جشنواره‌های ملی کمند
  • اجرای طرح «سرمد» (سرای مهارت دانشجویان) با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا با حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های دانشجویان زمینه حضور آنان در فضای کسب و کار پس از طی دوران تحصیل را ایجاد کرده و امیدواری آنان نسبت به آینده خود را تقویت کنیم. نوآوری در فعالیت‌ها و برنامه‌ها لازمه کشور در شرایط کنونی و به منظور گره‌گشایی از مشکلات است.

همچنین اهتمام نسبت به صنایع خلاق و دامن‌زدن به این صنایع مزیت رقابتی و دست برتر در این زمینه است. با اهتمام به این امور، می‌توان توجه کنشگران فرهنگی و اجتماعی را جلب کرد.

وی همچنین به نقش مهم گروه‌های دانشجویی از جمله کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی اشاره کرد. در زمینه صنایع خلاق و اتصال آن به بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بایستی توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها با اتکا به ظرفیت‌های کم‌نظیر این مجموعه‌ها صورت پذیرد از این رو برنامه‌ریزی جدی به منظور تقویت نقش و کنشگری مؤثر آنها مدنظر قرار دارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا