Skip to content

شش نکته جالب زبان بدن یا بادی لنگویج کشورهای مختلف دنیا

شش نکته زبان بدن یا بادی لنگویج جالب است بدانید درسراسر دنیا قوانین مشترکی وجود دارد. امکان دارد سفر به کشور دیگری داشته باشید.

شما می‌توانید با زبان بدن یا بادی لنگویج تا حدود زیادی می‌توانید نیازهای خود را بر طرف نمایید. حتی تا حدود زیادی هم می‌توانید احساسات طرف مقابل خود را کاملاً متوجه شوید.

البته این احساسات اعم از استرس، اضطراب، ترس، خوشحالی، ناراحتی، خشم ، عشق و نفرت، موافقت و مخالفت، اعتماد به نفس، دروغگویی و حتی احترام گذاشتن از این طریق کاملاً قابل فهم است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید زبان بدن آقایان و بانوان با یکدیگر متفاوت است.

اگر در زمینه تجاری و بازرگانی بین‌المللی فعال هستید بد نیست شش نکته زبان بدن یا بادی لنگویج کشورهای مختلف بدانید.

ژاپن

ژاپن دارای فرهنگ محتوایی خاصی است. در فرهنگ ژاپن در شرایط تفسیر زبان بدن یا بادی لنگویج اهمیت بیشتری دارد.

در شرایط عادی تماس طولانی چشمی ممکن است شما را فردی صادق و با صداقت نشان دهد اما در فرهنگ ژاپن ممکن است برداشت دیگری داشته باشند، یک رفتار تجاوزکارانه به حریم شخصی باشد.

در کشور ژاپن وقار و خود کنترلی با احترام گذاشتن پیوند ناگسستنی دارد؛ در نتیجه اگر در این امر کم کاری داشته باشید به معنای بی احترامی به دیگران است. مردم ژاپن در کنترل علامات و حالات چهره تبحر شگفت‌انگیزی دارند. بنابراین شما نمی‌توانید نشانه ناخوشایندی و ناراحتی را در چهره مشاهده نمایید. از طرفی دست به سینه نشستن و یا ایستادن در ژاپن به معنای پرخاشگری و سلطه‌جویی است. بهتر است در برابر یک ژاپنی مراقب باشید.

لبخند زدن در ژاپن تنها به معنای خوشحالی نیست گاهی اوقات نشان دهنده عصبانیت و یا خجالت است. تکان دادن سر تنها به معنای تایید صحبت‌ها ناست؛ بلکه می‌تواند به معنای گوش سپردن به حرف‌های شماست. در زمان صحبت کردن هرگز دستان خود را جیب نگذارید. در بیشتر کشورهای آسیایی انجام دادن کارها با دست چپ به معنای بی ادبی است.

چین

روابط تجاری و اقتصادی گسترده‌ای کشور ایران با کشور چین دارد. شاید دانستن زبان بدن مردم چین خالی از لطف نباشد. کشور چین از کشورهای با محتوای فرهنگی فراوان و همچنین جامعه‌ای شلوغ و جمع‌گر است. در جلساتی که با مردم چین دارید هرگز پای خود را در هوا نگه ندارید و حتی پا روی پا نگذارید. بنابراین پای خود را بر روی زمین نگه دارید. از تکان دادن پای خود بپرهیزید. این رفتار در کشور چین بسیار بی‌ادبانه و زننده محسوب می‌شوند. این امر به این معناست کف پای خود را به کسی نشان دهید.

در زمان سکوت کردن به این معناست که شما در حال فکر کردن و یا اینکه با طرف مقابل موافق هستید. جالب است بدانید از طرفی سکوت طولانی مدت به عنوان یک سلاح علیه شما استفاده می‌شود. البته در صورتی که طرف مقابل این سموت را معیاری برای ناراحتی و عدم موافقت شما در طول مکالمه برداشت کند. برای مردم چین همه چیز کسب و کار نیست. معمولا در مذاکرات و صحبت‌های خود زیاد صحبت نمی‌کنند. آن‌ها دوست دارند شخصا شما را بیشتر بشناسند. چینی‌ها دوست دارند در زمان تجارت با زبان خودشان صحبت کنند. در زمان تجارت نیازی به یادگیری زبان چینی نیست بلکه قطعا شما مترجم دارید. کافی است چند کلمه کاربردی و مهم را به زبان چینی خاطر داشته باشید، متشکرم و چطور شک نداشته باشید به خاطر این تلاش، از شما قدردانی خواهد شد.

کشور چین دارای مردمی بسیار مودب است. کمتر زمانی شما از این مردم خشونت و بی‌حوصلگی را ببینید. این رفتار اصلاً به معنای سو استفاده از شما ناست بلکه بخشی از فرهنگ کسب و کار است.

اگر با چینی‌ها تجارت می‌کنید. هرگز برای این آن‌ها هدیه نبرید. هدیه به معنای رشوه است، در جلسات کاری جایی برای رد و بدل هدیه نیست. بهتر است تمام آداب کسب و کار چینی‌ها را بلد باشید. برای پیشگیری از سوتفاهم‌های احتمالی و اینکه هر جای دنیا که باشند بر این اصول پایدار هستند.

آمریکا

در برخورد با یک شهروند آمریکایی حتما به خاطر داشته باشید حفظ فاصله از اهمیت زیادی برخوردار است، به این دلیل که اگر در مکالمه با آنها بیش از حد نزدیک به او بایستید احسای نا‌امنی و تجاوز به حریم او را پیدا کند. بهتر است در برخورد با یک فرد آمریکایی از تماس چشمی قوی‌ استفاده شود ولی اینمی‌تواند به معنای ضعف و دورویی هم قلمداد شود. زمانی که با یک آمریکایی در حال صحبت هستید هرگز سکوت نکنید به این دلیل که اصلاً احسای راحتی نمی‌کند.

فرد آمریکایی زمانی که در حال صحبت کردن هست احتمال دارد با بازخوردهای غیرکلامی نیز پاسخ دهد؛ مثل لبخند زدن، برقراری تماس چشمی و تکان دادن سر همگی حالاتی مثبت است.

خاورمیانه

عزت و احترام دو عنصر اصلی در کشورهای مسلمان خاورمیانه تلقی می‌شود. در زمان صحبت کردن مرد با مرد باید تماس چشمی حفظ شود. اگر از طریق ظاهر احساسات شما قابل شناسایی است باید تسلط و کنترل کافی بر خود داشته باشید. از دست چپ هرگز برای احوال الپرسی استفاده نکنید. توجه داشته باشید زمانی که بر روی زمین نشستید انگشتان پایتان مشخص نباشد. بلکه رعایت نکردن احترام تلقی می‌شود.

آمریکای لاتین

در آمریکای لاتین در عین حال ماهرانه است و از طرفی هم ارتباطی پرشور و هیجان را دارند. در این کشور حرکات دست و صورت هنگام مکالمات یک زبان اصلی و مهم تلقی شد. در مکالمات زبان بدن از این طریق همدلی ایجاد کنند. در آمریکای جنوبی داشتن یک چهره سرد و خشک و تکان ندادن دست‌ها می‌تواند نشانه یک ارتباط سرد و بی‌روح باشد.

آفریقا

در فرهنگ بسیاری از کشورهای آفریقایی تماس نزدیک امری طبیعی محسوب می‌شود. البته این مسئله مردم اروپایی و آمریکای شمالی را ناراحت می‌کند. دست دادن در ابتدا نشانه دوستی میان افراداست. اگر از این امر امتناع کنید رابطه شروع خوبی نخواهد داشت.

 

امیدواریم از شش نکته جالب زبان بدن استفاده لازم را برده باشید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا