Skip to content
صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه‌ها تا آخر سال آینده

صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه‌ها تا آخر سال آینده

صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه‌ها تا آخر سال آینده خبری از رئیس سازمان امور دانشجویان است.
رئیس امور دانشجویان از صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: امیدوار هستیم با ارتقا در کیفی سازی و بهداشتی کردن آشپزخانه‌ها شاهد تکرار نمونه‌هایی مانند دانشگاه علم و صنعت نشویم.

مجتبی صدیقی صبح امروز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: این دانشگاه از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه‌ها اعلام کرد: تا پایان سال آتی امیدواریم با ارتقا کیفی و بهداشتی آشپزخانه‌ها شاهد تکرار نمونه‌هایی مانند این دانشگاه‌ها نشویم.

مجتبی صدیقی در روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: این دانشگاه به همراه دانشگاه جامع علمی و کاربردی دانشگاه‌های مهم هستند که نیازهای جامعه در آموزش‌های مهارتی دنبال می‌کنند.

شایان ذکر است با توجه به توقع پایین دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر نگران اشتغال هستند.
نگرانی فارغالتحصلان این دانشگاه‌ها خیلی کمتر از بقیه فارغ التحصیلان کشور است.

صدیقی در اامه با بیان اینکه بازار کار ما نیاز به نیروهای آچار به دست دارد.
در سال جاری در حدود ۱۷۰ هزار دانشجو به جمع دانشجویان فنی و حرفه‌ای افزوده شده است. بدون آنکه منابع مالی این دانشگاه‌ها افزایش یافته باشد.
سازمان امور دانشجویان و سازمان برنامه و بودجه باید توجهی به بودجه این دانشگاه‌ها داشته باشند.

در ادامه اظهار کرد: سازمان امور بیمه‌شدگان باید به طور متمرکز کار را جلو ببرند. البته شایان ذکر است که هر چقدر تفویض اختیار بیشتر باشد بار استان‌ها و سازمان مرکزی کمتر خواهد بود.

آمادگی برای برگزاری انتخاب دانشجوی نمونه کشوری مهارتی

صدیقی درباره درخواست دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای انتخاب دانشجوی نمونه مهارتی با توجه به شاخص های این دانشگاه گفت: انتخاب دانشجوی نمونه مهارتی کار خوبی است، دانشگاه می‌تواند شاخص های دانشجوی نمونه مهارتی را مشخص کند، حتی می‌توانیم دو مراسم دانشجوی نمونه کشوری داشته باشیم یک مراسم به صورت عام و یک مراسم به صورت ویژه برای دانشجویان مهارتی.

معاون وزیر علوم به کار دانشجویی اشاره کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان یک مقداری اعتباراتش کاهش یافته بنابراین اولویت‌های خود را در بحث خوابگاه ها، سلف و تغذیه دانشجویان قرار داده بحث کارآفرینی و تربیت بدنی  در اولویت اول صندوق نیست، ولی معتقد به حذف آن نیستیم.

وی ادامه داد: تعداد آشپزخانه ها و خوابگاه‌های دانشگاه که در رتبه پایین قرار دارند مقداری قابل توجه است بنابراین دانشگاه و صندوق رفاه یک برنامه‌ریزی کرده و تا پایان دولت هدف نهایی را ارتقاء آشپرخانه و خوابگاه ها قرار دهند و دراین زمینه برنامه‌ریزی کنند.

صدیقی افزود: با توجه به نیاز این دانشگاه، استثنائا صندوق رفاه مصوبه ای از هیئت امنای صندوق دریافت کند و هر چقدر این دانشگاه بازگشت اجاره بها داشت حدود ۸۰ درصد آن به دانشگاه بازگردانده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در بحث آشپزخانه های دانشگاهی نیز  امیدواریم تا پایان سال ۹۹ تمام آشپزخانه ها استاندارد و صنعتی شود تا با ارتقا  کیفی و بهداشتی آنها شاهد تکرار نمونه هایی مانند دانشگاه علم و صنعت نشویم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا