Skip to content
ضرورت مقابله با جعل مدارک دانشگاهی اقدامی

ضرورت مقابله با جعل مدارک دانشگاهی

ضرورت مقابله با جعل مدارک دانشگاهی اقدامی است که مدیر کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان از آن خبر داد.

ایشان با تشریح اقدامت وزارت علوم در راستای مقابله با جعل مدارک دانشگاهی صادره از دانشگاه‌های داخل کشور اعلام کرد: فرایند الکترونیکی شدن دانشنامه‌ها از فروردین۹۸ عملیاتی شده است.

سید عبدالحمید انگجی درباره این اقدامات بیان کرد: اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم در راستای جلوگیری و پیگیری جعل مدارک دانشگاهی دانشجویان در داخل دانشگاه‌ها با ارائه طرح الکترونیکی شدن دانشنامه ها و استعلام‌ آن‌ها اقدام به مقابله با این عمل کرده است.

استعلام‌های انجام شده و فرایند الکترونیکی شدن دانشنامه ها درقالب سامانه سجاد از فروردین ۹۸ به طور جدی عملیاتی شده است.

وی افزود:در این رویه مدارک با اسکن QR Code که مندرج در دانشنامه‌ها است، توسط نرم افزارهای Reader QR Code و یا درج کد‌های ۲۰ رقمی در آدرس پرتال سازمان در قسمت خدمات-استعلام صحت کد قابل پیگیری است.

مشخصات دانش آموخته در سامانه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی قابل رویت است واین استعلام صحت دانشنامه و گواهینامه موقت و نیزاخذ تاییدیه تحصیلی به صورت آنلاین برای کاربران محترم امکان‌پذیر است.

برای درج کد صحت در ارزشنامه‌های تحصیلی خارجی نیز مدیر کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدارک دانشگاهی مغایر با لیست وزارت علوم

مدیر کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان یاد آور شد:ارزیابی مدارک دانشگاهی که صادر شده از دانشگاه‌هایی است، که در فهرست مورد تایید اداره کل وزارت علوم قرار ندا متاسفانه قابل ارزیابی نیستند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا