Skip to content
پذیرش المپیادی‌ها

عدم پذیرش المپیادی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران به بهانه عدم ظرفیت از پذیرش المپیادی‌ها در این دانشگاه امتناع کرد. دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه ای به سازمان سنجش اعلام کرده است: امکان‌پذیرش المپیادی‌ها (دارنده مدال نقره و برنز) در رشته دندان‌پزشکی مهیا نیست.

عدم پذیرش المپیادی‌ها

دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه ای به سازمان سنجش اعلام کرد به دلیل افزایش غیرمترقبه در پذیرش دانشجو دوره دکتری حرفه‌ای به رغم میل باطنی در سال جاری ناگزیر از عدم پذیرش مدال آوران المپیاد دانش آموزی در دانشکده دندانپزشکی هستیم.

در این نامه آمده است: «پذیرش دارندگان مدال کشوری المپیاد دانش آموزی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور مایه افتخار و مباهات است اما همانگونه که مستحضرید افزایش ظرفیت های غیرمترقبه در پذیرش دانشجوی دوره دکتری حرفه‌ای در سال جاری این دانشگاه را با چالش جدی مواجه کرده است.»

دکتر سهراب پور در ادامه بیان کرد: با توجه به عدم زیرساخت‌های متفاوت برای ظرفیت بیش از ۵۰ نفر، این دانشکده با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
ضمنا به علت پایین تر بودن نمره کنکور دارندگان مدال نقره از نمره پذیرفته‌شدگان رشته دندان‌پزشکی این دانشگاه، به منظور عدم تضییع حق این دانشگاه از پذیرش المپیادی های نقره و برنز در این رشته معذور است.

لازم به ذکر است، پس از انتشار نامه‌هایی از سوی این دانشگاه امروز در تاریخ ۶ مهر ماه ۹۸، دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرده است که المپیادی‌های دارنده مدال نقره می‌توانند در رشته‌های پزشکی و داروسازی ثبت نام کنند.
زمان ثبت نام در روزهای ۶ و ۷ مهر ماه از سوی دانشگاه اعلام شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا