رفتن به محتوای اصلی

شروع ثبت نام بن کارت کتاب نمایشگاه ۱۳۹۷

شروع ثبت نام بن کارت کتاب نمایشگاه ۱۳۹۷ اعلام شد. کلیه دانشجویان و طلاب قبل از شروع فرآیند ثبت نام بن کارت کتاب نمایشگاه ۱۳۹۷، به دقت راهنمای کاربری ثبت‌نام و دریافت بن کارت دانشجویی را باید مطالعه کنند. در این دوره صدور از طریق کارت ملی هوشمند برای نخستین بار اجرایی خواهد‌شد.

شروع ثبت نام بن کارت کتاب نمایشگاه 1397

بر اساس این گزارش، سه روش صدور و توزیع بن کارت خرید کتاب نمایشگاه ۱۳۹۷ به شرح ذیل است:
  • صدور از طریق کارت ملی هوشمند
  • صدور از طریق فناوری NFC تلفن همراه
  • صدور فیزیکی بن کارت بانکی

کارایی کارت ملی به عنوان بن کتاب

در حالیکه ۲ روش صدور از طریق فناوری NFC و صدور بن کارت فیزیکی در سال‌های قبل نیز توسط بانک شهر انجام می‌پذیرفت، امسال برای اولین بار در کشور صدور و انجام تراکنش از طریق کارت ملی هوشمند اجرایی می‌شود.
در روش جدید، دارندگان کارت ملی هوشمند، می‌توانند هنگام انجام فرایند ثبت نام در سایت وزارت ارشاد، با انتخاب نوع صدور کارت به صورت کارت ملی هوشمند، صرفاً با در دست داشتن کارت ملی خود، از طریق دستگاه‌های پوز مستقر در نمایشگاه کتاب و بدون نیاز به کارت بانکی اقدام به انجام تراکنش نمایند.

ثبت نام و نحوه صدور بن کارت

متقاضیان دریافت بن کارت هنگام ثبت نام در سایت وزارت ارشاد  در بخش مربوط به انتخاب نوع صدور بن کارت، می‌بایست یکی از ۳ روش صدور از طریق کارت ملی هوشمند، صدور از طریق فناوری NFC تلفن همراه و صدور بن کارت بانکی را مشخص نمایند.
از مزایای استفاده از ۲ روش صدور کارت بر پایه کارت ملی هوشمند و صدور از طریق فناوری NFC تلفن همراه در مقابل بهر برداری از صدور فیزیکی بن کارت، میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
  • جلوگیری از صدمات وارده به طبیعت از طریق کاهش حجم تولید بن کارتهای فیزیکی
  • صرفه جویی در زمان از طریق عدم نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت بن کارت

در صورت انتخاب گزینه صدور از طریق فناوری NFC

در این روش نیاز به گوشی هوشمند دارای سیستم عامل اندروید با قابلیت NFC است. ثانیا نرم افزار همراه شهر بانک شهر باید بر روی گوشی نصب باشد. در صورت عدم وجود یکی از این دو امکان ، استفاده از این روش میسر نیست.

در صورت انتخاب صدور فیزیکی بن کارت بانکی

کلیه متقاضیان امکان بهره برداری از این روش را طبق سنوات قبل دارا هستند.
هر شخص صرفاً به یکی از سه روش فوق امکان استفاده از بن کارت نمایشگاه را دارد. در صورت صدور بن کارت بانکی، امکان بهره برداری از ۲ روش قبلی نیست.
هر متقاضی صرفاً مجاز به دریافت یک فقره کارت است. تحویل کارت و یا ارسال پیامک صرفاً به استناد به اطلاعات و شماره تلفن مندرج در سایت وزارت ارشاد که هنگام ثبت نام از سوی متقاضیان تکمیل شده است، انجام می‌پذیرد. لذا ضروریست شماره تلفن صحیح شخص متقاضی در سایت ثبت نام درج شود.
کارت فیزیکی با در دست داشتن مدارک هویتی به خود شخص متقاضی تحویل می‌گردد. در صورت مراجعه اشخاص غیر تحویل کارت امکان‌پذیر نیست.

 صدور از طریق کارت ملی هوشمند

با توجه به قابلیت‌های موجود در کارت ملی هوشمند، بانک شهر، اقدام به استفاده پتانسیل خود در ارائه خدمات بانکی به متقاضیان دریافت بن کارت در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کرده است. با استفاده از این روش، پس از تخصیص اعتبار به دارندگان کارت ملی هوشمند، با همکاری شرکت آسان پرداخت، امکان انجام تراکنش خرید صرفاً با در دست داشتن کارت ملی هوشمند بر روی پایانه های فروشگاهی (POS )بدو نیاز به حضور کارت بانکی صورت می‌گیرد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا