Skip to content
فارغ التحصیلان علمی کاربردی

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی سریعا جذب بازار کار می‌شوند

فارغ التحصیلان علمی کاربردی سریع وارد بازار کار می‌شوند.حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آئین آغاز سال تحصیلی گفت: در دانشگاه علمی کاربردی دانشجویان در هر رشته مسائل تئوری و علمی را یاد می‌گیرند و وارد بازار کار می‌شوند و با آموزش‌هایی که می‌بینند می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شده و با مشکل بیکاری مبارزه کنند.

فارغ التحصیلان علمی کاربردی

وی با اشاره به حضور خود در مرکز آموزش علمی کاربردی آتش نشانی گفت: من به دلیل تبریک روز آتش نشان به این مرکز آمده‌ام و بسیار خوشحال هستم که این مرکز به یک مرکز بین‌المللی تبدیل شده است و نیازی نیست آتش نشانان ما برای کسب علم به خارج از کشور مراجعه داشته باشند. در رابطه با مدرسین این مرکز باید بگم که این اساتید هم در بحث تئوری و هم در بحث عملی تجربیات لازم را دارند و به همین علت فارغ التحصیلان این مجموعه بسیار موفق خواهند بود.

وی اضافه کرد: در زمان تاسیس این دانشگاه هدف تربیت افرادی بود که به سرعت وارد بازار کار شوند، اتفاق مهمی که در حال حاضر در این دانشگاه رخ داده است این است که ما دو کار اصلی انجام می‌دهیم، اول اینکه نیاز سنجی می‌کنیم و بعد از آن سعی در برطرف کردن این نیازها داریم. در چندماه گذشته تعدادی رشته برای مرکز آتش نشانی راه‌اندازی کردیم و با ایجاد یک برنامه درسی مناسب هرکدام از دانش پژوهان بعد از فارغ التحصیلی به سرعت وارد بازار کار خواهند شد.

بلندی ادامه داد: در دنیا حدود ۸ هزار شغل وجود دارد و در کشور ما به دو الی سه هزار شغل رسیده‌ایم و ما در دانشگاه علمی کاربردی هزار برنامه درسی داریم و عملا چندهزار برنامه درسی کم داریم.

وی گفت: در حال حاضر اگر کسی بخواهد با یک دستگاه کار کند باید هم دانش عملی داشته باشد و هم دانش علمی که ما هر دوی این علوم را به دانشجویان یاد می‌دهیم و هر دو الی سه سال در برنامه‌های درسی بازنگری می‌کنیم. تمام ۵۷۱ مرکز علمی کاربردی باید در جریان باشند که رئیس جمهور گفته است که دانشگاه باید در بازار کار باشد و ما به خود می‌بالیم که در بازار کار هستیم و برای بالابردن بهره‌وری نیز دارای مهارت هستیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا