Skip to content
فقدان مهارت فارغ التحصیلان

فقدان مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور

دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر فقدان مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور برای ورود به بازار کار تاکید کرد.

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد.

فقدان مهارت فارغ التحصیلان

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیروهای حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند، افزود: با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست.

وی افزود: بایستی ارتباط دوسویه ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت های مشترک، کارگاه ها و آزمایشگاه های گسترده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی های روز دنیا آشنا شوند.

جهانگیری با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بالاست و این موضوع به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است، خواستار گزارشی از آمار دانش آموختگان جهت ارایه به دولت شد و دستورات مساعد و لازم را در جهت حمایت از دانشگاه، صادر کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا