Skip to content
ارسال پیام برای بورسیه به دستور وزارت علوم

ارسال پیام برای متقاضیان بورسیه به دستور وزارت علوم

هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از متقاضیان بورسیه که بمنظور جذب و جایابی به وزارت علوم معرفی شده‌اند خواست تا دستور وزارت علوم را در سامانه پیامکی اعلام شده ثبت کنند.

 به منظور پیگیری وضعیت بورسیه‌هایی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جایابی یا جذب معرفی شده‌اند، سامانه پیامکی به شماره ۵۰۰۰۱۷۱۷۰۰۱۴۴۸ راه‌اندازی شده است.

متقاضیان بورسیه می‌توانند دستور وزارت علوم بر روی پرونده را از طریق این سامانه منعکس کنند.

نباید فرقی بین بورسیه‌ها قائل شد. بورسیه‌هایی را که از طریق آزمون، مصاحبه و رعایت تمام مقررات در فراخوان شرکت می‌کنند. هیئت جذب می‌فرستیم و این هیئت دوباره صلاحیت علمی، عمومی و نیاز دانشگاه را بررسی می‌کند، چون زمانی که این افراد برای دوره دکتری جذب شدند. صلاحیت‌شان فقط برای آموزش دکتری تأیید شده و صلاحیت آنها برای معلمی بعد از فراغت از تحصیل و نیاز دانشگاه مجدد بررسی می‌شود. اگر دانشگاه نیاز داشته باشد، آنها را جذب می‌کند. اگر دانشگاه به این رشته نیاز نداشته باشد یا از نظر صلاحیت علمی در اولویت قرار نگیرند به آنها عدم نیاز می‌دهد.

وی با بیان اینکه این روالی است که در طول ده‌ها سال نه یک سال از زمانی که بورس در کشور شکل گرفته روال بود، یادآور شد: متأسفانه برخی از بورسیه‌ها بعد از اینکه صلاحیت‌شان احراز نمی‌شود یا احیاناً دانشگاه به آنها نیاز ندارد به دیوان عدالت شکایت می‌کنند.  بعضی از دانشگاه‌ها بیش از دو برابر ظرفیتشان  به هیئت علمی، دانشجو در دوره دکتری بورس کردند، یعنی اگر دانشگاهی دارای ۵۰ هیئت علمی است،  در حال حاضر ۱۰۰  دانشجو بورس کرده  در حالی که جمعیت دانشجویی آن افت کرده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا