Skip to content

نخستین دانشگاه بین‌المللی D8 در ایران شروع به کار کرد.

با تصویب اساسنامه بین هشت کشور اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، اندونزی، بنگلادش، مالزی، مصر و نیجریه نخستین دانشگاه بین‌‌المللی D8 در ایران شروع به کار کرد.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیات و فنا در حاشیه نشست اعضای کشورهای گروه D8 امروز در ستاد مرکزی وزارت علوم برگزار گردید.

دکتر غلامی گفت: هشت کشور در حال توسعه جهان اسلام هستند ، همکاری‌های علمی و فرهنگی در کنار همکاری اقصادی این کشورها آغاز خواهد شد. در این رابطه دانشگاه بین‌المللی D8 تصویب میگردد.
تقریبا چهار سال پیش دانشگاه بوعلی سینای همدان داوطلب شد.
در وزارت علوم به میزبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان این موضوع مور تایید قرار گرفته شد. در دو سال گذشته مقدماتی برای تشکیل این دانشگاه انجام شد. نهایتا در جلسه امروز و روز گذشته موضوعات تخصصی شکل‌گیری اساسنامه دانشگاه بررسی و در نهایت به تصویب اعضا گروه D8 رسید.

شروع کار نخستین دانشگاه بین‌المللی D8 در ایران

در واقع با تصویب این اساسنامه کلید رسمی فعالیت دانشگاه D8 شروع به کار خواهد کرد. پذیرش دانشجو در این دانشگاه از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای گروه D8 صورت خواهد گرفت.
این اتفاق می‌تواند به صورت بورسیه یا هزینه آزاد و شخصی انجام شود.

وی یادآور شد: تمام ظرفیت‎‎‌های دانشگاه‌ها ی آموزش عالی ایران و کشورهای عضو D8 استفاده خواهد شد. امیدواریم بتوانیم کار قوی و نمونه در همکاری‌های بین‌المللی داشته باشیم. در آینده نیز ممکن است دوره‌های مشترک با مدرک مشترک با هشت کشور عضو تعریف شود.

هدف بر این است تا از همه ظرفیت دانشگاه D8 تبادل دانشجو و نیروی انسانی کارآمد در عرصه اقتصادی اتفاق بیفتد. شایان ذکر است که طرح‌های تحقیقاتی مشترک برای اثرگذاری اقتصادی در بین کشورهای عضو D8 تعریف شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا