Skip to content

نشست سالانه رئیس دانشگاه تهران با مدیران مراکز و مؤسسات پژوهشی دانشگاه تهران

نشست سالانه رئیس دانشگاه تهران با مدیران مراکز و مؤسسات پژوهشی دانشگاه، یکم اسفند ماه۱۳۹۷، در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این نشست دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه، ضمن بیان سیاست‌های دانشگاه در ارتباط با مراکز و مؤسسات پژوهشی به نقش و جایگاه اثربخش آنها پرداخته و آسیب‌های پیش رو را برشمرد.

نشست سالانه رئیس دانشگاه تهران با مدیران مراکز و مؤسسات پژوهشی


به گفته رئیس دانشگاه تهران پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و مدیران مراکز و مؤسسات پژوهشی دانشگاه تهران باید حین ارتباط مستمر با صنعت و جامعه، مسائل و مشکلات آنها را درک و در مسیر ارائه راه حل برای آنها گام بردارند.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی همچنین از حوزه پژوهشی دانشگاه تهران خواست سازوکار ارزیابی مستمر مراکز و مؤسسات پژوهشی را طراحی و اجرا نمایند.
همچنین دکتر محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه، ضمن تشکر از تلاش‌های مؤثر مدیران مراکز و مؤسسات پژوهشی، به ظرفیت‌های مؤسسات نوع سوم دانشگاه اشاره و توسعه آنها را از اولویت‌های حوزه پژوهشی دانست.
در ادامه دکتر سیروس زمانی استاد دانشکده مهندسی متالورژی پردیس دانشکده‌های فنی، نیز ضمن معرفی فعالیت‌های اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه “AUAP”، به ریاست ۲ ساله دانشگاه تهران (۲۰۱۸-۲۰۲۰) در این اتحادیه اشاره و فرصت‌های همکاری مشترک مراکز و مؤسسات پژوهشی با این اتحادیه را بیان کرد.
گفتنی است در این نشست، درباره مسائلی مانند ایجاد شبکه مؤسسات پژوهشی دانشگاه‌های عضو AUAP، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تبادل استاد و دانشجو، ارتباط مستمر با رویکرد نهادسازی و فعالیت‌های بلندمدت، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های عضو اتحادیه در پروژه‌های بین‌المللی، توجه به حوزه علوم انسانی و اجتماعی در ارتباط با اتحادیه، توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق مشارکت دانشگاه‌های خارجی عضو اتحادیه با مراکز و مؤسسات پژوهشی دانشگاه و… بحث و تبادل نظر شد.
در پایان، پس از ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده در دبیرخانه مراکز و مؤسسات پژوهشی، اصول و ضوابط کلی حاکم بر مدیریت واحدهای پژوهشی دانشگاه تهران مطرح و اعضا دیدگاه‌های خود را ارائه کردند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا