Skip to content

نکوداشت پروفسور آنا کراسنوولسکا در دانشگاه تهران برگزار شد .

مراسم نکوداشت پروفسور آناماریا کراسنوولسکا استاد برجسته زبان‌های ایرانی و ایران‌شناسی دانشگاه کراکوف لهستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به‌نقل از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، نکوداشت پروفسور آنا ماریا کراسنوولسکا همزمان با تولد هفتاد سالگی این استاد برجسته ایران‌شناسی دانشگاه کراکوف لهستان، ۴ اسفند ماه ۱۳۹۷، در تالار اقبال آشتیانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر علی شهیدی، عضو هیأت علمی گروه ایران‌شناسی، فرهنگ و زبان‌های باستانی در خصوص فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی پروفسور آنا ماریا کراسنوولسکا گزارش مختصری ارائه کرد.
در ادامه این مراسم دکتر غلامحسین کریمی دوستان، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران نیز ضمن اشاره به برگزیده شدن آنا کراسنوولسکا در جشنواره فارابی، انتخاب و معرفی این چهره برجسته به جشنواره را هم از ابتکارات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانست ، افزود: «خوشحالیم که دیپلماسی علمی و دیپلماسی فرهنگی بر مناقشات سیاسی فایق آمد و تنش‌های سیاسی اخیر مانع برگزاری چنین برنامه‌ای نشد».
دکتر غلامحسین کریمی دوستان اضافه کرد: «ایشان عمری را برای شاهنامه این عصر گرانسنگ صرف کرده و تقدیر از پروفسور، احترام به فرهنگ ایران و زبان فارسی است».
در مراسم نکوداشت پروفسور آنا ماریا کراسنوولسکا جمعی از اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی از جمله دکتر ژاله آموزگار، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی، کاردار سفارت لهستان و دانشجویان دانشکده حضور داشتند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا