Skip to content

هاوکینگ و آخرین مقاله وی ۲ هفته قبل از فوتش

استیون هاوکینگ

“استیون ویلیام هاوکینگ” موفق به کشف حقایقی شد که اگر در طول عمرش کشف می‌شد، ممکن بود برای او جایزه نوبل را به ارمغان بیاورد.

این کیهان شناس و فیزیکدان نظری برجسته بریتانیایی ،در واپسین روزهای عمرش در حالیکه در بستر بیماری بود، به همراه همکار ۴۲ ساله بلژیکی و فیزیکدان خود با نام  “توماس هرتوگ” مقاله با نام “یک خروج آرام از تورم درونی”(A Smooth Exit from Eternal Inflation) را نوشت.

و به نقل از دیلی‌میل، این فیزیکدان نسخه نهایی از آخرین مقاله علمی خود را تنها دو هفته پیش از فوتش منتشر کرد. در این مقاله آین دو فیزیکدان پیرامون  اینکه به چه طریقی می‌توان شواهدی را از وجود “چند جهانی” کشف و پایان زندگی را پیش‌بینی کرد، نوشته‌اند.

” چند جهانی” نظریه‌ای است که می‌گوید جهان ما داخل یک حباب واقع شده است در حالیکه چند جهان دیگر نیز داخل حباب ما وجود دارد.

در این مقاله آن‌ها به این نکته می‌رسند  که شواهد وجود جهان‌های موازی باید در اندازه‌گیری‌ مربوط به  تشعشعات زمین، از آغاز زمان تا کنون وجود داشته باشد. این تشعشعات زمین را می‌توان توسط یک کاوشگر عمیق فضایی که بر روی آن چند ردیاب نصب شده باشد، اندازه‌گیری و بررسی کرد.

توماس هرتوگ،همکار هاوکینگ گفت: استیون هاوکینگ بارها برای دریافت جایزه نوبل نامزد شده و او لایق برنده شدن بود. اما اکنون دیگر او هرگز نمی‌تواند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا