Skip to content

همکاری‌ اساتید ایرانی و آلمانی در زمینه نوآوری‌های پایدار براساس اعلام وزارت آموزش تحقیقات آلمان

مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم اعلام کرد: وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان (BMBF)، فراخوانی با عنوان “CLIENT II”را در مورد مشارکت‌های بین‌المللی در زمینه برنامه‌های نوآوری پایدار انتشار داده است.

همکاری‌ اساتید ایرانی و آلمانی

وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان فراخوانی در زمینه‌های تغییرات اقلیم، محیط زیست و انرژی منتشر کرد که به محققان آلمانی فرصت می‌دهد با محققان دانشگاهی ایرانی در این زمینه همکاری نمایند. هدف از این فراخوان، حمایت از مشارکت‌های بین‌المللی در زمینه‌های تغییرات اقلیم «آب و هوا»، محیط زیست و انرژی است.

چارچوب این فراخوان مطابق پروژه‌های پژوهشی و توسعه بین‌المللی از طریق شرکت‌های تجاری، مؤسسات آموزش عالی، مؤسسات تحقیقاتی غیردانشگاهی، و همچنین مؤسسات شهری، حقیقی و انجمن‌های مرتبط در آلمان است.

برنامه CLIENT II متمرکز بر «همکاری‌های پژوهشی و توسعه مبتنی بر تقاضا در حوزه کشورهای تازه صنعتی و در حال توسعه» است.

مباحث زیر به محققان آلمانی فرصت می‌دهد تا به منظور همکاری با محققان و دانشگاهیان ایرانی، در این برنامه شرکت نمایند.

سیستم‌های انرژی پایدار و خطرات طبیعی، برنامه CLIENT II، بر تأمین مالی پروژه‌هایی متمرکز است که با مشارکت بویژه کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال ظهور انجام می‌شوند.

مشارکت در زمینه توسعه و اجرای راه حل‌های نوآورانه و پایدار برای رو در رویی با چالش‌های خاص در کشور همکار در زمینه‌های بهره‌وری از مواد اولیه، فناوری مواد خام، مدیریت آب، حفاظت از محیط زیست، بهره‌وری انرژی، سازگاری با تغییرات آب و هوایی، آمایش سرزمین‌ها، سیستم‌های انرژی و خطرات طبیعی از اهداف این برنامه است.

طرح‌های پیشنهادی برای پروژه‌های بین‌المللی تحقیق و توسعه، لازم است به هماهنگ کننده پروژه در آژانس مدیریت پروژه BMBF، تا تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۹ ارسال شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فراخوان به نشانی https://www.internationales-buero.de/en/client_۲.php مراجعه نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا