Skip to content
پیشرفت و رونق استارت آپ‌های هنری

پیشرفت و رونق در استارت آپ‌های هنری

پیشرفت و رونق در استارآپ‌های هنری؛
در اینن راستا تفاهم‌نامه‌ای بین ستد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان هنر با هدف پیشرفت حوزه هنر منعقد شده است.

براساس برنامه‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در حوزه فرهنگ، هنر و همچنین ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت‌های حمایت و ترویجی خود در حوزه هنر آغاز کردند.

فناوری‌های نرم و صنایح فرهنگی نقش مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دارد. ضرورت تقویت زیرساخت‌های علمی و فناوری کشور در زمینه و عرصه فرهنگی و هنری کشور این تفاهم‌نامه بین این دو ستاد امضا شده است.

شایان ذکر است که ضرورت فرهنگ سازی، ترویج و گفتمان سازی در این عرصه ، توسعه فناوری، تجاری‌سازی دستاوردهای نرم با تکیه بر دانش روز دنیا در دانشگاه‌ها بخش دیگری از سیاست‌گذاری‌های این توافق‌نامه است.

فرهنگستان هنر متعهد شده است که به راه‌اندازی بخش فناوری‌های فرهنگی و راهبری آن کمک کند.
برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است نسبت به ارائه خدمات به تولیدکنندگان محتوا و اختصاص فضا به شتابدهنده‌ها و گفتمان سازی در حوزه فناوری نرم و فرهنگی و هنری اهتمام ورزد.

شایان ذکر است که ستاد توسعه فناوری‌های هنری و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر روی شتاب‌دهنده‌های تخصصی صنایع فرهنگی و هنری متمرکز شود.

این تفاهم‌نامه موارد متعدد همکاری را در بر می‌گیرد که با هدف کمک به فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد. کمک به استارت آپ‌های هنری و هنرمندان خلاق و علاقه‌مند به استفاده از فناوری بخش مهمی از اهداف راهبردی تفاهم‌نامه را شامل می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا