Skip to content
افتتاح استارتاپ ها در حوزه علوم شناختی

اولین استارتاپ علوم‌ وفناوری شناختی افتتاح شد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در در افتتاح اولین استارتاپ علوم‌ وفناوری شناختی بیان داشت علوم فناوری‌های شناختی کیفت سلامت جامعه را بیشتر خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح اولین استارتاپ علوم‌ وفناوری شناختی گفت: این استارتاپ‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته اند که کلینیک مغز و و شناخت نمونه ای از این مرکز است که روش‌های تشخیص و درمان برای برای افراد عادی و بیماران ارائه میدهند.

ستاری در ادامه بیان کرد: برخی بیماری‌ها مانند افسردگی آلیزایمر و بیماری‌های شناختی نشان می‌دهد همچون سایر اعضای بدن نیاز به توانبخشی دارد، با توسعه روز اففزون روش ها و ایده‌ها در این مسیر گامی برای درمان برداشته ایم که برخی از این ایده‌ها در کشور دحال پیاده سازی هستند. برای پیشرفت این حوزه اقدامات جدی درحال صورت گرفتن هستند که که راه‌اندازی این شتابدهنده‌ها در این راستا است.

استارتاپ‌ها در این مسیر پیشرفت خواهند کرد

کمال خرازی مشاور معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری در حوزه علوم شناختی گفت : ایجاد وتوسعه بازار کار و تولیدات محصولات در این زمینه هدف ما بوده است که با راه‌اندازی این استارتاپ ها به دنبالش هستیم،و این استارتاپ ها از فارغ التحصیلان در این زمینه به خوبی حمایت می‌کنند.

در حال حاضر ۳ استارتاپ در در بخش‌های پیشگیری از آلزایمر ، غربالگری ، مشاوره و آموزش اتیسم و آزمون‌های شناختی در این مکان مستقر می‌باشند با حمایت روز افزون از این استارتاپ ها شاهد پیشرفت فعالیت آنها باشیم و در این اقدام نیز محصولات فناورانه هم در بازار رونق خواهد گرفت.

همچنین در کنار این ۳ استارتاپ ۶ تیم برگزیده طراحی بازی نیز در این فضا مشغول هستند که هرچه سریعتر محصولات خود را وارد بازار کنند با افتتاح این مکان برای استنارتاپ ها با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری گامی برای شکوفایی و رونق زیست بوم فناوری در حوزه علوم شناختی برداشته شده است.

در ادامه این مراسم جناب ستاری از کلینیک جامع توانبخشی مغز و شناخت بازدید داشتند. این مرکز سال ۹۵ با هدف توسعه فعالیت‌های مغز و شناخت راه‌اندازی شد.
مغز و اعصاب، روانپزشکی کودکان و بزرگسال، چکاپ حافظه، ارزیابی سلامت سالمندان، روان درمانی و مشاوره، گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی برخی از بخش‌های این مرکز است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا