Skip to content
کارنامه اولیه آزمون سراسری 1398

کارنامه اولیه آزمون سراسری ۱۳۹۸ دهه دوم مردادماه

کارنامه اولیه آزمون سراسری ۱۳۹۸ دهه دوم مردادماه منتشر خواهد شد. از این رو، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند در مهلت مشخص نسبت به تکمیل فرم خود اقدام نمایند. شایان ذکر است نتایج نهایی این آزمون در دهه سوم شهریورماه منتشر خواهد شد.

طراحی دو مجموعه سوال در آزمون ۱۳۹۸

سازمان سنجش

در آزمون سراسری ۱۳۹۸ با توجه به تغییر نظام آموزش متوسطه، دو مجموعه سوال طراحی شده بود: یک مجموعه برای دانش آموزان نظام سالی واحدی (ترمی واحدی و یا نظام قدیم آموزش متوسطه) و یک مجموعه برای دانش آموزان نظام جدید (نظام جدید ۶-۳-۳)

مشخصات کارنامه اولیه آزمون سراسری ۱۳۹۸

در این کارنامه، درصد هر یک از درس های آزمون امتحانی، رتبه فرد در کشور و در منطقه، نمایش داده می‌شود و داوطلب بر اساس رتبه خود نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته اقدام خواهد کرد.

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها

در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ آزمون کارشناسی ارشد همراه با نخستین مرحله المپیاد علمی دانشجویی در قالب ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته برای تمامی دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این آزمون تعداد ۶۱۴٫۶۵۳ نفر ثبت نام کردند. از میان شرکت‌کنندگان، ۴۵۶٫۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشده شده و ۲۵۳٫۶۶۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کردند. شایان ذکر است ظرفیت نهایی پذیرفته‌شدگان بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰٫۸۱۷ نفر است.

گفتنی است بر اساس اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی این آزمون تا پایان شهریورماه اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۳۹۸

آزمون ورودی دوره دکتری نیز روز جمعه ۱۳۹۷/۱۲/۰۳ برگزدر شد. این آزمون برای پذیرش در مقطع دکتری دوره‌‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها برگزار شد.

نتایج نهایی این آزمون هفته نخست شهریور ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا