Skip to content
دانش‌بنیان برای تولید ماسک

کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید ماسک

سورنا ستاری در نشست خبری اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید ماسک و تولید کیت های ایرانی تشخیص بیماری کرونا و داروهای درمانی این بیماری حاضر شدند.

خاطرنشان کرد:از همان انتدای شیوع بیماری کرونا به ایران معاونت علمی و فناوری به جد با همکاری سازمان غذا و دارو، هیات امنای ارزی در وزارت بهداشت،پژوهشگاه‌هاوشرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید ماسک را آغاز نمودن.


ایشان اظهار داشت:از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور نیاز اساسی ما به تولید ماسک بوده است که بخش اعظمی از آن را با شرکت‌های دانش بنیان تامین نموده ایم.


ستاری اشاره داشت: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید ماسک توانستیم با تغییر خطوط تولید و ساخت دستگاه‌های جدید ظرفیت خود را به بیش از ۲۰۰ هزار عدد برسانیم.

وی در ادامه بیانم کرد: ماسک های تولید شده از مدل های N95و N99 برای کادر پژشکی هستند، ما امیدواریم با سرمایه گذاری ستاد اجرای فرمان امام در خطوط تولید این ماسک ها ظرفیت تولید خود را به ۳۰۰ هزار عدد در روز برسانیم که میزان قابل توجهی است.

با بیان جناب ستاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری تمام فیلتر های نصب شده روی ماسک ها از نانو ساخته شده‌اند.

در ادامه اشاره داشتند: این معونت در خصوص کیت های تشخیص ویروس کرونا از ابتدا فعالیت خودر را شروع کرده است که به یاری پروردگار اتفاقات جدید درحوزه دارویی خواهد افتاد.

وی افزود: این کیت ها با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام است که در این راستا از تمام ظرفیت های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهد شد تا به اهدف خود برسیم.

ستاری معونت علمی وفناوری در خصوص نرافزارها و تولید محتوای مرتبط با ویروس گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه IT و نرم افزار، تولید محتوا ورود پیدا کرده اند و به جد به این معاونت کمک می‌کند.

ستاری افزود: تا به حال ایت شرکت ها بازار خوبی در عرصه تولید محتوا را پاسخ داده اند. امیدواریم وزارت بهداشت و سازمان غذاودارو همراهی جدی تری را با این شرکت‌ها در این زمینهخ به خصوص داشته باشند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا