رفتن به محتوای اصلی
کمک پویش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع

کمک پویش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع

کمک پویش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع در زمینه تشخیص مشکل و ارائه راه‌حل؛

حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز رشد دانشگاه ‌آزاد اسلامی واحد نجف آباد و سید محمد جواد صدری مهر سرپرست بازدید کردند.

معیری در کنار این بازدید بیان کرد: پویش شامل سه بخش زیر است.

  • پویش خلاقیت
  • پویش کارآفرینی
  • پویش فناوری

در ادامه بیان کرد:

پویش خلاقیت:

تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت در دل دانشگاه است.

پویش کارآفرینی:

این پویش مستقیم زیر نظر مراکز رشد انجام خواهد شد و همچنین باید بیان کرد که در با تحقیق در حوزه نیاز صنایع و تشکیل یک هسته برای رفع نیاز یک هسته اقدام می‌نماید.

پویش فناوری:

این پویش نیز مشارکت در سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: برخی از صنایع به روش‌های سنتی فعالیت می‌کنند. این گروه از مشکلات خود اطلاعی ندارند.
پویش فناوری در حوزه تشخیص مشکل و ارائه راه حل به آنان کمک خواهد شد.

معیری کاشانی و صدری مهر ضمن نظارت بر روند فعالیت‌های این مراکز، به بررسی مشکلات و چالش‌های موجود پرداختند و از اقدامات صورت گرفته در مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کردند با هماهنگی های انجام شده به زودی شاهد پیوستن مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به مجموعه پارک علم و فناوری و ایجاد هم افزایی بیشتر در بین این مراکز باشیم.

در ادامه احسان روحانی مدیر مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی و مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد گفت: مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد و ۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان، ۱۰ هسته دانش بنیان و ۲۰ مجموعه نوآور و دانش بنیان در این مرکز مستقر و مشغول فعالیت هستند.

روحانی افزود: از جمله طرح های شاخص در این مرکز می‌توان به تردمیل هیدروتراپی، دستگاه تسکین درد الکترومغناطیسی، دستگاه‌های سنجش قدرت بدن، قارچهای دارویی،پروتز زانو، تولید و فرآوری ریزجلبکها و یخچال خودرو اشاره کرد.

پوشش نانو ذرات، دستگاه تنش سنج آلتراسونیک، گچ مارکت ـ پوشش مواد در دمای بالا را برخی از مهمترین ایده ها و طرحهای فناورانه موجود در مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد برشمرد.

مسئولان هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز و صاحبان طرح و ایده گزارشی از اقدامات و فعالت‌های خود را ارئه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا