Skip to content
کنترل کامل بر قیمت‌ها صورت گیرد

کنترل کامل بر قیمت‌ها صورت گیرد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز در سخنرانی روز گذشته خود تاکید بر این مطلب کرد که کنترل کامل بر قیمت‌ها صورت گیرد.

وی افزود با توجه به شرایط دشوار وضعیت کنونی باید کنترل شدید قیمت‌ها انجام شود هرچند این امر در حال انجام است ولی باید این کنترل کامل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسئله معیشت و ایجاد اشتغال صحبت کردند و به ذکر حدیثی پرداختند. روایتی از پیامبر اکرم است که ایشان فرمودند: اللّهُمَّ بارِک لَنا فِی الخُبزِ و لا تُفَرِّق بَینَنا و بَینَهُ؛ فَلَولاَ الخُبزُ ما صَلَّینا و لا صُمنا، و لا أدَّینا فَرائِضَ» خداوندا به این نان برکت بده و بین ما و آن جدایی میانداز. اگر معیشت در تنگنا باشد مردم نماز نمی‌خوانند، روزه نمی‌گیرند.

مردم می‌دانند دولتمردان در حال تلاش هستند ولی اگر معیشت مردم سخت باشد، افراد فقیر واجبات الهی را انجام نمی‌دهند. به همین خاطر باید تلاش کرد تا معیشت مردم راحتتر و زمینه اشتغال فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در رابطه با حضور خود در بازار و اطلاع یافتن از قیمت اقلام گفت: در این سرکشی متوجه تفاوت بین قیمت‌ها شدیم و دلیل این امر نظارت پایین تعزیرات است. این افراد دلال نیستند و خرده فروش هستند و نظارت بر فروش ایشان کار سختی نیست. متاسفانه نظارت ضعیف است. از تمام مسئولین تقاضا می‌کنم در این مساله وارد شوند و جلوی این گران فروشی‌ها گرفته شود.

وی گفت: پیامبر اکرم فرمودند هرکس از حاصل تلاش و بازوی خود روزی بخورد در ردیف پیامبران است. ما متوجه هستیم که شرایط دشوار است ولی این شرایط دشوار نباید باعث شود افراد به کار حرام روی بیاورند. امام صادق (ع) در روایتی فرمودند اگر فردی زندگی‌اش به سختی اداره می‌شود، اما به‌اندازه‌ توان، خود و خانواده‌اش را تامین می‌کند و به دنبال حرام نیست، مانند مجاهد در راه خدا است.

امام جمعه اهواز با اشاره به شرایط استخدام افراد در خوزستان و درخواست پرتکرار جوانان از وی، گفت: بسیاری از جوانان نزد بنده می‌آیند و به ظرفیت‌های شرکت‌های استان خوزستان اشاره می‌کنند و می‌گویند با وجود داشتن ظرفیت، شرایط استخدام برای ایشان میسر نیست. از من می‌خواهند با مسئولان مربوطه تماس گرفته و مشکل اشتغال‌شان را برطرف کنم. اگر این کار کافیست من حتما انجام خواهم داد ولی باید به شما بگویم که این راهکار نیست.

جوانان عزیز امکان ندارد شخصی در کشورمان مهارت داشته باشد و بیکار بماند. مراکز فنی حرفه‌ای باید فعال‌تر باشند. تا زمانی که زمینه برای اشتغال شما ایجاد نشده است سعی کنید مهارت جدیدی یاد بگیرید. بیکار نمانید. با وجود ظرفیتی که در خوزستان است باید بگوییم که این ظرفیت متاسفانه با افراد غیربومی پر شده است. ما به تلاش خود در جهت ایجاد زمینه برای اشتغال ادامه خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: اگر به شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنیم، وضعیت کنونی به بدتر از آن تغییر نخواهد کرد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا