Skip to content

آخرین جزییات کنکور سراسری ۹۷

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی بیان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو انجام شده است.

جزییات کنکور سراسری ۹۷

حسین توکلی اظهار داشت: برای شرکت در این آزمون جمعا تعداد ۱،۰۱۱،۳۸۴ نفر (یک میلیون و یازده هزار و سیصد و هشتاد و چهار نفر) ثبت‌نام کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های حسین توکلی نزدیک به ۵۹ درصد داوطلبان ثبت‌نام کننده زن و ۴۱ درصد داوطلبان مرد هستند. همچنین تعداد ثبت‌نام کنندگان برای کنکور سراسری سال ۹۷ نسبت به تعداد ثبت‌نام کنندگان آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۲۵ نفر بیشتر است.

توکلی ادامه داد:‌ آمار ثبت‌نام کنندگان در هر گروه آزمایشی متفاوت است، از مجموع ثبت‌نام کنندگان آزمون ۹۷ تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه آزمایشی تجربی، تعداد ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۱۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب در گروه هنر و تعداد ۷ هزار ۵۳۴ نفر هم برای شرکت در آزمون گروه زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.

وی گفت: کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان گروه‌های پنج‌گانه از روز دوشنبه ۴ تیر ۹۷ الی چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://www.sanjesh.org/ قرار خواهد گرفت.

توکلی بیان داشت: داوطلبان باید در این بازه زمانی به سایت سازمان مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری و برگ راهنما اقدام کنند.

حسین توکلی یادآور شد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده برای آزمون سراسری سال ۹۷ در روزهای پنج شنبه ۷ و جمعه ۸ تیرماه سال ۱۳۹۷ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد و نتیجه اولیه آزمون هم به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه مربوطه در دهه دوم مردادماه ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا