Skip to content
یارانه بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند 98

یارانه بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند ۹۸

این گزارش در رابطه با یارانه بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند ۹۸ است. با شیوع کرونا در کشور در کسب و کارها و زندگی عادی مردم مشکلات زیادی به وجود آمده است. در حالیکه ویروس کرونا باعث کسادی یا بیکاری بسیاری از کارگران شده است، اقشاری مثل بازنشستگان نیز با افزایش قیمت ها دچار مشکلاتی شده‌اند.

دولت بعد از کش و قوس های زیاد گفت قرار است که مبلغی تحت عنوان یارانه به تعدادی از افراد که دچار ضرر و زیان شده‌اند پرداخت کند.البته هنوز این یارانه پرداخت نشده و مشخص نیست افرادی که یارانه می گیرند دقیقاً چه افرادی هستند و سوالی که مطرح است این است که مشخص نیست در این طرح بازنشستگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند یا ممکن است آنها یارانه را دریافت نکنند؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، علی دهقان کیا گفت: بعد از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه امسال دولت اعلام کرد که به بعضی از شهروندان یارانه تعلق می‌گیرد. بررسی‌های ما نشان داد که بیشتر از ۶۰% بازنشستگان این یارانه را دریافت نکرده اند.در اصل دولت بیشتر به بازنشستگانی که زیر حداقل دریافتی دارند، بسته حمایت معیشتی را پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: آنطور که مشخص است یارانه مربوط به ویروس کرونا برای افرادی است که شغل خود را از دست داده اند یا به دلیل شیوع این ویروس کاسبی آنها از رونق افتاده است و بر این اساس باز هم بازنشستگان مشمول این طرح نیستند و فقط همان بازنشستگانی که ابان ماه طرح معیشتی را دریافت کرده اند می‌توانند این یارانه را نیز دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از این ماجرا انتقاد کرده و گفت: سبد معاش برای دستمزد امسال چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. و دریافتی اکثر بازنشستگان بین یک و نیم تا دو میلیون تومان است. بر این اساس آنها در شرایط معمول تنها می‌توانند ۳۰ درصد هزینه‌های خود را پرداخت کنند. در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا هزینه ها دچار افزایش بیشتری شده‌اند و مسلما زندگی بازنشستگان باز هم دچار فشار بیشتری خواهد بود و باید مشمول دریافت یارانه شوند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا