Skip to content

معرفی ۳ نرم افزار موفق حوزه آموزش پزشکی

در نوزدهمین همایش آموزش پزشکی، معرفی ۳ نرم افزار موفق حوزه آموزش پزشکی انجام شد. ۳ نمونه طراحی نرم افزار موفق در تولید محصولات آموزشی در کارگروه طراحی و تولید محصولات آموزشی ۱۹ همایش آموزش علوم پزشکی معرفی شد.

اولین نمونه با موضوع ساخت بازی شبیه ساز واقعیت مجازی تعاملی معاینات بالینی نورولوژی و بالینی، توسط دکتر سید فرزین 3 نرم افزار موفق حوزه آموزش پزشکی میرچراغی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد ارائه شد.

نرم افزار موفق حوزه آموزش پزشکی

میرچراغی گفت: با ارائه بسته های طرح تحول و نو اوری در آموزش پزشکی از سوی وزارت بهداشت و وجود آیتم آموزش مجا

زی ما این نکته برای ارتقا جنبه آموزش مجازی دانشگاه فرصت مناسبی دیدیم.

میرچراغی اهداف کلی کار خود را آموزش صحیح نحوه و انجام عملیات انتخابی نورولوژیک با استفاده از بازی واقعیت مجازی معرفی کرد و اهداف اختصاصی را از قبیل موارد ذیل برشمرد:

  • ایجاد محیط ایمن و ارزان شبیه سازی
  • نزدیک شدن به استانداردها

وی گفت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دارای تجربه ای برای شبیه سازی کارهای آزمایشگاه‌هایی است که این کار نیز غیرتعاملی است. این تیم تجربه خود دا در امر  VR در قالب فیلمی با عنوان  ۳۶۰ درجه در گوگل منتشر کرده‌اند.

مرادی افزود: بازی جذابیت دارد و توجه را به حیطه یادگیری جلب می‌کند. طبق نظرسنجی از دانشجویان و همکارانمان در اصفهان و شیراز، دانشجویان شکایت داشتند که نمی‌توانند تجربیاتشان را در بالین به کار ببرند به این دلیل اختلالات صوت را انتخاب کردیم.

این نرم افزار ۵ بخش دارد:

  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • اختلالات صوت
  • ارزیابی

در این نرم افزار و بازی که بصورت پازل است، سوالاتی از دانشجو پرسیده می‌شود و روایی و پایایی سوالات هم سنجیده شده است. در بازی درصورتی که پاسخ صحیح کمتر از ۵ باشد می بازد و وفتی پاسخ صحیح بدهد در پایان مرحله پازلی که در ابتدای برنامه هست را کاملتر می‌کند.

در ادامه دکتر شهریاری، پزشک خون کودکان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز موضوع معرفی فرایند تولید نرم افزار خودآموزی با روش یادگرفتن از خطا و خودارزیابی و ارزشیابی نرم افزار و روش آموزش با استفاده از متد Scriven را ارائه کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا