Skip to content

دانشگاه آزاد، قطب علمی آسیا در آینده‌ای نزدیک

دکتر علیرضا منادی معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد، قطب علمی آسیا در آینده‌ای نزدیک شناخته خواهد شد. دانشگاه آزاد، قطب علمی آسیا

دکتر علیرضا منادی با اشاره به ۳۶ سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد امروز به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران از حیث جایگاه علمی برند بزرگی را در دنیا ایجاد کرده و خود را به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و ابر دانشگاه معرفی کرده است.

دانشگاه آزاد، قطب علمی آسیا

وی در ادامه افزود: در هیچ کجای دنیا دانشگاهی به این عظمت از حیث تعداد شعب و تعداد دانشجو وجود ندارد.

به گفته منادی؛ این دانشگاه تا امروز بیش از شش میلیون دانش آموخته و یک و نیم میلیون دانشجو درحال تحصیل داشته است، یعنی از بیست و یک میلیون خانوار ایرانی، هفت و نیم میلیون خانواده یا یک سوم خانواده‌های کشور با دانشگاه آزاد ارتباط مستقیم دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد بیان کرد: ایران از نظر تولید علم در جایگاه ۱۶ دنیا قرار دارد و اگر تولیدات علمی دانشگاه آزاد را از آن کم کنیم، جایگاه ایران تا رتبه ۲۷ تنزل پیدا می‌کند.

وی اعلام کرد: توسعه آموزش عالی، باعث شده است تنها ۲ درصد از زندانیان، تحصیلات آموزش عالی داشته باشند.

منادی ادامه داد: هیچ سازمان و نهادی در ایران وجود ندارد، از نظر کمی و کیفی به اندازه دانشگاه آزاد مسجد و حسینیه داشته باشد، مساجد وحسینیه‌ هایی که با زیبایی و معماری‌ های هنرمندانه، استاد کاران ایرانی ساخته شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اموال دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و هیچ شخصی غیر از مردم، ریالی در این دانشگاه حق مالکیت ندارد گفت: ارزش دارایی‌ های این دانشگاه بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان محسوب می‌شود.

 

منادی در پایان گفت: آینده دانشگاه آزاد بسیار روشن‌تر است و روزی می‌رسد که دانشگاه آزاد به عنوان قطب علمی در آسیا شناخته می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا