Skip to content

رتبه ۱۱۱ دانشگاه آزاد در پایگاه استنادی ESI

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از صعود ۱۳ پله‌ای دانشگاه آزاد در پایگاه استنادی ESI خبر داد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در ادامه گفت: طبق آخرین به‌ روز رسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد در این پایگاه به ۱۱۱ جهان ارتقا پیدا کرده است.

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در آستانه ۳۶ سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد گفت: طبق آخرین 

دانشگاه آزاد در پایگاه استنادی ESIبه‌روزرسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد در این پایگاه از ۱۲ ماه می ۲۰۱۸ به ۱۱۱ جهان ارتقا پیدا کرده که در ۲ ماه گذشته ۱۳ پله صعود را شاهد بوده‌ایم.

رنجبر با تاکید بر اینکه این دانشگاه باید به یک دانشگاه تقاضامحور و تحول‌گرا تبدیل شود، گفت: این موضوع باید در راستای منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه انجام شود.

الگوی کلی تحول در دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش و فناوری شامل:

  • تامین زیرساخت‌ها
  • بودجه‌ریزی پژوهشی مناسب
  • تمرکز بر نیازمندی‌ها و تقاضا
  • نوآوری باز و تجاری‌سازی فناوری با حمایت حداکثری از گروه‌های دانش‌بنیان نوپا 
  • مدیریت ریسک

خواهد بود تا بتوانیم به سمت حل مسائل و مشکلات کشور پیش برویم.

دکتر رنجبر تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه باید ساماندهی شده و به سمت حل مسائل کشور برود. هم چنین تشکیل هسته‌های علمی در واحدها باید یکی دیگر از برنامه‌‌های اصلی واحدها باشد.

راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی را نیز از اولویت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد است

رنجبر در پایان، راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی را نیز از اولویت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد دانست و گفت: اولین آزمایشگاه مرکزی در واحد تهران شمال راه‌ اندازی می‌شود و انتظار داریم در سایر واحدهای دانشگاهی نیز یک آزمایشگاه مرکزی برای ارائه خدمات راه‌ اندازی گردد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا