Skip to content

عدم حذف رشته در دانشگاه آزاد اسلامی

علیرضا رهایی معاون دانشگاه از عدم حذف رشته در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد . معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ممکن است در دوره ای، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود اما حذف رشته در این دانشگاه نخواهیم داشت.

علیرضا رهایی با اشاره به این مطلب که امسال برای اولین بار در پردازش و پذیرش دانشجو از سامانه داخلی دانشگاه که در مرکز سنجش طراحی شده، استفاده کردیم که صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای به دنبال داشت.

حذف رشته در دانشگاه آزاد

وی با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با استفاده از این سامانه صورت گرفت، افزود: هم چنین نرم‌افزارهایی برای طرح آمایش، کمیسیون موارد خاص و نیازهای دانشجویی تهیه شده است.

رهایی اظهار داشت: یک داشبورد مدیریتی نیز برای کنترل فعالیت‌های آموزشی نظیر ثبت‌نام تهیه شد و سامانه جدیدی نیز برای نظارت و ارزیابی طراحی شده که از ماه آینده به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

طراحی پرتال جامع آموزشی

رهایی از طراحی پرتال جامع آموزشی خبر داد و افزود: این پرتال تحول مهمی در فعالیت‌های آموزشی دانشگاه ایجاد خواهد‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رشته دانشگاهی حذف نمی‌شود، تصریح کرد: ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود، اما بنا به ضرورت و تقاضا ممکن است چند سال دیگر دوباره پذیرش داشته باشیم. بنابراین حذف رشته در این دانشگاه نخواهیم داشت.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد در پایان با بیان اینکه در سطح کشور واحدهای دانشگاهی وجود دارند که فاصله آنها کمتر از ۵۰ کیلومتر است، گفت: اگر یک رشته در دو واحد با تقاضای کم ارائه شود و کلاس ها به حد نصاب نرسد، هر دو واحد زیر ظرفیت کار می‌کنند و هر دو ضرر ده می‌شوند بنابراین با تجمیع دانشجویان از استادان هر دو واحد استفاده بیشتری خواهد‌شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا