Skip to content

اعلام برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۷

دانشگاه‌آزاد در سال پییش رو رویدادهای جدیدی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی دارد. برنامه‌های دانشگاه آزاد طیف وسیعی را از حذف رشته‌های زیان ده تا تغییر در فرایند مصاحبه آزمون دکتری در بر می‌گیرد.

حذف رشته‌های زیان ده

سردر دانشگاه آزاد

حوزه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دستخوش قابل توجهی بود. در این راستا، برخی از تغییرات به سال جدید موکول شده است. از جمله حذف رشته‌های زیان ده دانشگاه اواخر سال گذشته مطرح و اجرای آن به سال جدید موکول شد.

جلوگیری از ایجاد رشته‌های موازی

از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد جلوگیری از تشکیل رشته‌های موازی است. این موضوع با محوریت آمایش آموزش عالی نیازهای منطقه ای در بخش های مختلف از جمله پتانسیل اعضای هیات علمی و امکانات دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس آن در این دانشگاه رشته‌های موازی در یک منطقه و استان راه‌اندازی نخواهد شد.

کاهش ۵۰ درصدی شهریه برخی از رشته‌ها

مهمترین تغییرات در حوزه دانشجویی دانشگاه آزاد، تخفیف شهریه به دانشجویان تا میزان ۵۰ درصد است. این رویه مصوبه هیات رئیسه دانشگاه است و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی اجرایی خواهد شد. این رویه با هدف جلب داوطلبان در واحدهای مختلف اجرایی می‌شود.

تغییر در شیوه برگزاری مصاحبه دکتری

براساس سند آمایش آموزش عالی، کشور به ۱۰ منطقه آموزشی تقسیم شده است بنابراین مصاحبه دکتری این دانشگاه در مراکز این مناطق اجرا خواهد شد. با اجرای این مدل، مساله کمبود اعضای هیات علمی برای حضور در جلسات مصاحبه برخی از واحدهای دانشگاه حل خواهد شد.

گسترش شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه

طبق اعلام دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد، قرار است شعبه های پارک‌های علم و فناوری این دانشگاه گسترش یابد، به گونه‌‍‌ای که تا پایان سال جاری شعبه های پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست در ده واحد دانشگاهی ایجاد شود. شایان ذکر است در حال حاضر دو پارک علم و فناوری خصوصی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در سال جدید

تدوین سند راهبردی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد از سال گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفت و نسخه اولیه این سند در نشست معاونان فرهنگی دانشگاه ارائه شد بنابراین قرار است از ابتدای سال جاری تمامی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان با محوریت این سند پیگیری شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا