Skip to content

نیاز به بازمهندسی جدی در نظام آموزش عالی

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: نظام آموزش عالی کشور نیاز به بازمهندسی جدی در رشته‌ها دارد. فرهاد رهبر در اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد گفت: نظام آموزش عالی ما نیاز به یک بازمهندسی جدی در رشته‌ها دارد.

رهبر افزود: برنامه‌ ریزی ها در دانشگاه آزاد می‌بایست به صورتی انجام پذیرد که قطب‌ بندی علمی در تمام استان‌ ها بر مبنای نیازهای نسبی منطقه‌ ای، نیاز جامعه و مبتنی بر توانمندی‌ واحدها باشد.

دکتر رهبر با بیان این نکته که نظام آموزش عالی ما نیاز اساسی به پوست‌اندازی دارد، یادآوری شد: این موضوع نه تنها می‌بایست در کانون توجه دانشگاه قرار گیرد، بلکه همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و متولیان عرصه آموزش عالی کشور لازم است تغییر رویه ای را در دستور کار خود قرار دهند. بر این مبنا، آمایش علمی که تاکنون اجرایی نشده است، محقق خواهد شد.

نظام آموزش عالی

آمایش علمی نظام آموزش عالی کشور

رهبر با انتقاد از عدم اجرای آمایش علمی در نظام آموزش عالی کشور، گفت: متاسفانه دانشگاه‌های ما به صورت سنتی همان رویه‌ای که از ۸ دهه گذشته وجود داشته را ادامه می‌دهند که این روند مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نمی‌تواند دردی از دردهای مردم را دوا کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه واحد و متحد است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی را همواره به صورت یک مجموعه واحد می‌بینیم و اینگونه نیست که این دانشگاه مجمع‌ الجزایری و ملوک‌ الطوایفی اداره شود.

سایر نقل قول ها

  • استان‌ها باید به صورت یکپارچه واحدهای خود را مدیریت نمایند.
  • سازمان مرکزی دانشگاه آزاد باید واحدها و مراکز دانشگاهی را به صورت یکنواخت و یک سو مدیریت کند.
  • اگر یک خط برنامه نوشتیم، باید همه توان و تلاش خود را برای اجرایی شدن آن به کار گیریم و همزمان سراغ برنامه‌‌های دیگر نرویم.
  • درآمد زایی از محل‌ های غیر شهریه‌ای که یکی از ماموریت‌ های ویژه معاونت پژوهش و فناوری است.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا