Skip to content

افزایش تقاضا برای تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد از افزایش تقاضا برای تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد در ادامه گفت: بسیاری از نخبگان به دلیل فراهم نبودن شرایط، مهاجرت می‌کنند؛ در حالی که با راه‌اندازی دانشگاه آزاد از فرار مغزها جلوگیری شده و افراد در داخل کشور به کار گرفته می‌شوند.

رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد

علی‌اکبر ولایتی در نشست خبری خود، به سی‌و‌ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اشاره و بیان کرد: ۳۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، که یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو دارد.

ولایتی متذکر شد: برخی از رشته‌‌های دانشگاه آزاد در سایر دانشگاه‌ها وجود ندارد و هم چنین در نظر داریم رشته‌های جدیدی راه‌اندازی کنیم به طوری که در زمینه تحقیق و پژوهش بیش از ۱۴ هزار نخبه را در این مجموعه جذب کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جذب و بکارگیری نخبگان تمهیداتی اندیشیده به طوری که افراد نخبه برای آینده دانشگاه جذب و بورسیه می‌شوند تا در آینده نیز دانشگاه آزاد از نخبگان این مرز و بوم در واحدهای دانشگاهی خود استفاده کند.

علی‌اکبر ولایتی بیان کرد: تاسیس دانشگاه آزاد موجب شد تحصیل آموزش عالی در کشور تسهیل شود زیرا افراد از سد کنکور عبور کرده و در رشته‌های دانشگاهی مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شدند.

استادان پزشکی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ آزاد هستند

بسیاری از استادان ما در رشته پزشکی از کسانی هستند که دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه آزاد گذرانده‌اند و هم چنین هم اکنون بیشترین داوطلبان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی دانشگاه آزاد را برای تحصیل انتخاب می‌کنند البته باید توجه داشته باشیم که آزمون سراسری علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت برای همه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به صورت یکسان برگزار می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا