Skip to content

علت دریافت هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه‌ آزاد

علیرضا منادی سفیدان معاون امور مجلس دانشگاه، علت دریافت هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه‌ آزاد را تشریح کرد. معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص دریافت هزینه جداگانه برای انتخاب رشته ارشد در دانشگاه‌ آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا منادی سفیدان گفت: سنجش و پذیرش هر کدام عملیاتی جداگانه است و در سال‌های گذشته عملیات سنجش و پذیرش با‌هم توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌گرفت.

هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه‌ آزادهزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه‌ آزاد

وی در ادامه افزود: در دکتری فرآیند سنجش و پذیرش با هم توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌گیرد، بنابراین مبلغی حدود ۸۰۰۰۰ تومان از داوطلبان دریافت می‌شود؛ اما آزمون ارشد را دانشگاه سراسری برگزار می‌کند و مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان برای این فرآیند دریافت کرده و ۴۰۰۰۰ تومان نیز دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش و پردازش اطلاعات دریافت می‌ نماید.

منادی بیان کرد: هنگام ثبت‌نام در صورتی که داوطلب مایل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلااست گزینه مربوطه را فعال می‌کند و در قبال این خواسته می‌بایست ۱۲۰۰۰ تومان هنگام ثبت‌نام بپردازد، تنها کار سازمان سنجش در ازای این ۱۲ هزار تومان ارائه نتیجه آزمون داوطلب به دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد باید برای پذیرش داوطلبان رتبه‌ها، رشته شهرها، شرایط و تقاضاهای داوطلبان را بررسی و پردازش کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای عملیات پذیرش ۴۰ هزار تومان در سال قبل دریافت کرده است، یادآوری کرد: دانشگاه آزاد پس از ۳ سال که برای فرآیند پذیرش مبلغی حدود ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کرد، امسال این مبلغ را به ۴۶ هزار تومان افزایش داده است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد متذکر شد: وزارت علوم برای برگزاری آزمون ارشد هنگام ثبت‌نام هزینه برگزاری آزمون و سنجش را دریافت کرده، دانشگاه آزاد نیز هزینه پردازش اطلاعات را هنگام انتخاب رشته دریافت می‌کند؛ در صورتی که فرآیند سنجش و پذیرش با یک سازمان و موسسه باشد باید هزینه‌ای حدود ۸۰ هزار تومان برای این عملیات دریافت شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا