Skip to content

بررسی وضعیت آموزشی و کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد

بررسی وضعیت آموزشی و کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. بخشنامه ساماندهی وضعیت آموزشی و کنسولی دانشجویان غیرایرانی به رییس های واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است:

  • کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه آزادتمامی اتباع مذکور اعم از پذیرفته‌ شدگان جدید و دانشجویان خارجی شاغل به تحصیلی قبلی، شامل پذیرفته‌ شدگان آزمون‌های سراسری و بدون آزمون (سوابق تحصیلی) مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه و هم‌چنین پذیرش آزاد، باید درخواست و تقاضای خود را در سامانه متمرکز ثبت‌نام و استعلام اتباع غیرایرانی متقاضی تحصیل در جمهوری اسلامی ایران ثبت و با استفاده از کد‌رهگیری، مراحل انجام کار را پیگیری کنند.
  • واحدهای دانشگاهی به پذیرفته‌شدگان جدید و دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل قبلی به منظور ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک اقامتی و تحصیلی خویش در تارنمای سازمان امور دانشجویان درگاه دانشجویان غیرایرانی و دریافت کد‌رهگیری اطلاع‌ رسانی کنند.
  • هم چنین مدارک تحصیلی و اقامتی و بررسی اولیه و مطابقت با مدارک بارگذاری‌ شده پذیرفته‌شده در سامانه مذکور و حصول اطمینان از صحت آن در هنگام تشکیل پرونده دانشجویی، توسط نماینده امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی واحد دانشگاهی مربوطه گرفته شود.
  • از تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ ارائه هرگونه خدمات کنسولی به دانشجویان غیرایرانی منوط به ثبت اطلاعات تحصیلی و اقامتی آنها در سامانه saorg.ir و تایید واحد دانشگاهی مربوطه و اداره کل بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه است.
  • بنابراین به منظور جلوگیری از بروز وقفه در امور کنسولی اتباع یاد شده، درج کد‌رهگیری (شماره پرونده دانشجو) در مکاتبات واحدهای دانشگاهی با اداره کل بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه الزامی است.
  • پذیرش اولیه متقاضی، منوط به تایید صلاحیت علمی و عمومی (تایید اطلاعات و اعلام بلامانع بودن پذیرش متقاضی) و پذیرش قطعی پذیرفته‌شده منوط به گرفتن گذرنامه دارای روادید و اقامت تحصیلی است.
  • درصورت عدم اخذ گذرنامه و روادید و اقامت تحصیلی توسط زبان‌آموز و دانشجو، پذیرش و ثبت‌نام اتباع مذکور فاقد وجاهت قانونی است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا