Skip to content

افزایش کیفیت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: در روش امسال نه‌ تنها افزایش کیفیت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را در برنامه خواهیم داشت، بلکه شاهد هزینه کردن دانشجویان برای رفت و آمد و… نخواهیم‌بود.

امیررضا شاهانی با بیان اینکه جزئیات کامل ثبت‌ نام در مرحله دوم کنکور دکتری سال ۱۳۹۷ امروز اعلام می‌شود، شیوه جدید برگزاری مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد را تشریح کرد.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزادافزایش کیفیت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

شاهانی درباره زمان برگزاری مصاحبه دکتری گفت: بعد از اینکه نتایج آزمون کتبی از سوی سازمان سنجش اعلام شود، پذیرفته‌ شدگان باید در سایت دانشگاه آزاد ثبت‌ نام کرده و بعد از آن ما از دانشجویان برای مصاحبه دعوت خواهیم‌کرد.

شاهانی درباره نمره مصاحبه افزود: بعد از انجام مصاحبه، ما نمره مصاحبه دانشجو را با نمره اعلام‌ شده از سوی سازمان سنجش پردازش خواهیم‌کرد و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره نحوه محاسبه نمره آزمون دوره دکتری گفت: ۵۰ درصد نمره مربوط به آزمون کتبی است که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود و ۵۰ درصد دیگر مربوط به مصاحبه دکتری است که از سوی دانشگاه آزاد برگزار خواهد‌شد. البته مصاحبه امسال با سال‌‌های قبل تفاوت دارد، چراکه دیگر به‌صورت متمرکز در تهران یا استانی برگزار نخواهد شد و قرار است از دانشجویان در ۱۰ منطقه آمایشی مصاحبه دکتری انجام شود.

به گفته شاهانی، در روش امسال نه‌ تنها کیفیت مصاحبه‌ ها افزایش پیدا می‌کند، بلکه شاهد هزینه کردن دانشجویان برای رفت و آمد نخواهیم بود.

ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی

شاهانی درباره ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی برای سال ۱۳۹۷ گفت: امسال نیز همانند سال قبل پذیرش دانشجو در این دوره را خواهیم داشت که حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر خواهد‌بود.

امیررضا شاهانی در انتها اظهار داشت: امیدوارم این تغییر در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد روند رو به رشدی را طی کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا