Skip to content

رویدادهای آموزشی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در راستای افزایش کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی

کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران، هرماهه در راستای تحقق اولین هدف برنامه سوم راهبردی دانشگاه تهران یک برنامه آموزشی با همکاری سازمان بین‌المللی دانشگاهیان برگزار می‌کند.

«نگارش و انتشار مقاله در ژورنال‌های برتر جهان» عنوان دوره‌ای است که به دنبال درخواست کثیری از پژوهشگران دانشگاهی و در راستای ارتقاء کیفیت پژوهش‌های قابل انتشار در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی در روز ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. در این دوره، اصول تبدیل یک یافته علمی به یک گزارش معتبر و قابل انتشار در ژورنال‌های تراز اول، چگونگی تبادل اطلاعات با سردبیران و نکات کلیدی برای انتشار در این ژورنال‌ها به مشتاقان و محققان ارائه خواهد شد.

کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به‌عنوان نماد پژوهشی دانشگاه‌های کشور با همراهی سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در سال ۱۳۹۷ تنوع و کیفیت این دوره‌ها را افزون خواهد نمود.

برنامه‌های پیشین

نخستین برنامه در این چارچوب، روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ۱۳۹۶ با عنوان «کارگاه آموزشی مقاله‌نویسی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی» برگزار شد. این برنامه، با استقبال چشمگیر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های تهران روبه‌رو شد و دانشجویان با اصول تدوین مقاله علمی آشنا شدند.

دومین برنامه، در جهت توانمندسازی دانشجویان کارشناسی ارشد با عنوان «دوره آموزشی تدوین پایان‌نامه» روز ۵ بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد. در این برنامه که با استقبال بیشتر دانشجویان مواجه شده بود، چهار نفر از مدرسان برجسته در این زمینه، به تشریح شیوه نگارش و تدوین فصول مختلف پایان‌نامه پرداختند. سازمان بین‌المللی دانشگاهیان و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در راستای اهداف متعالی خود بخشی از هزینه‌های برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها را تقبل می‌نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا