Skip to content

طرح وقف علمی دانشگاهی کلید خورد

نشست وقف علمی سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بین‌المللی دانشگاهیان، طرح وقف علمی با حضور داوطلبان در محل باشگاه دانشگاه دانشجویان دانشگاه تهران و با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

این نشست با حضور جمعی از داوطلبان وقف علمی و مدیر سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد.

در ابتدای جلسه، محمدرضا شمشیرگر مدیرسازمان بین‌المللی دانشگاهیان در ایران با معرفی جایگاه و موقعیت این سازمان به شرکت‌کنندگان در وقف علمی گفت: با رشد و توسعه علوم، دانشجویان و فعالان دانشگاهی نیاز به آموزش‌های متعددی دارند و بسیاری از آموزش‌های کاربردی باید در جلسات کوتاه مدت و به صورت کارگاهی به آنها ارائه شود.

برنامه‌های سازمان بین‌المللی دانشگاهیان

وی هدف از برنامه‌های سازمان بین‌المللی دانشگاهیان را تسهیل زندگی دانشگاهیان مطرح کرد و ادامه داد: یکی از کارهایی که در سازمان بین‌المللی دانشگاهیان انجام می‌شود تسهیلگری است و لازم است برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها برای ارتقاء دانش دانشجویان، هماهنگی‌های لازم انجام شود و مسیر اداری طی شود و این اقدام توسط سازمان دانشگاهیان انجام می‌شود.

مدیر سازمان بین‌المللی دانشگاهیان تصریح کرد: آنچه در مورد وقف علمی مورد نیاز است از قبیل فضای آموزشی و هماهنگی‌های لازم برای حضور دانشجویان را انجام می‌دهیم و داوطلبان در هر بخش از دوره‌های آموزشی که توانایی انتقال دانش و تجربیات علمی و کاربردی خود را دارند می‌توانند اعلام آمادگی کرده و در اجرای دوره‌ها مشارکت کنند.
شمشیرگر از همکاری انجمن‌های متعدد علمی و دانشگاهی در سراسر کشور با سازمان بین‌المللی دانشگاهیان خبر داد و گفت: همکاری‌های بین نهادی برای تامین نیازهای علمی و آموزشی دانشجویان و اعضاء هیئت علمی انجام می‌دهیم و تلاش داریم رضایت اعضای فعلی را در این مجموعه تامین کنیم.

جشنواره ملی یادگیری

در ادامه جلسه، خانم طباطبایی مدیر روابط عمومی سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در ایران  ضمن تشریح وقف علمی و الزامات اجرای این طرح بیان کرد: همزمان با اجرای این طرح جشنواره ملی یادگیری را در دست اجرا داریم تا انواع مهارت‌های علمی و پژوهشی و ارتباط فردی و جمعی را به صورت برگزاری کلاس حضوری و غیر حضوری یا با بسته‌های آموزشی آنلاین در اختیار جامعه دانشگاهی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مباحث آموزشی جشنواره ملی یادگیری نهایی نشده و در حال حاضر هشت کارگاه آموزشی حضوری و ۹ دوره آموزش آنلاین و مجازی برنامه‌ریزی شده است.

طباطبایی از داوطلبان شرکت در وقف علمی خواست تا نقطه نظر خود را در مورد دوره‌های آموزشی جشنواره ملی یادگیری مطرح کنند.

ایده ها و ظرفیت های همکاری وقف علمی

در ادامه جلسه شرکت‌کنندگان ایده‌ها و ظرفیت‌های همکاری خود را مطرح و پیشنهادهایی برای جانمایی دوره‌های آموزشی در جشنواره ملی یادگیری مطرح کردند. بر این اساس، اکرم سادات حسینی (تدریس سواد رسانه ای و اطلاع رسانی برنامه‌های سازمان)، محمدعلی محمودی (آموزش نرم افزارهای تخصصی رشته عمران)، طاها خراشادی (اموزش نرم افزارهای Office و برنامه نویسی با متلب)، فاطمه حسن نیا (تدریس نرم افزارهای Autocad و ۳DMax)، مهران عزیزی (تدریس زبان انگلیسی و نرم افزار  Autocad)، فردین منصوری (تدریس ارزیابی تاثیر پروژه و پژوهش های کیفی)، طاهره اقبال (تدریس زبان انگلیسی و چینی) مریم کشفی (آموزش تسهیلگری و فن بیان) علیرضا فتحی (آموزش مسائل حقوقی و فنون مذاکره) و عباس سیف اللهی (روابط عمومی و جلب مشارکت) در زمینه‌های ذکر شده وقف علمی خواهند داشت.

شایان ذکر است از سال ۱۳۸۳ سازمان بین‌المللی دانشگاهیان (ISIC) فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و به طور میانگین ۹۰ درصد اعضاء خود را از بین دانشجویان جذب و ۱۰ درصد دیگر را از بین اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها به عضویت گرفته است.

مرکز سازمان بین‌المللی دانشگاهیان با عضویت ۱۳۰ کشور تحت حمایت یونسکو در آمستردام کشور هلند واقع است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا