Skip to content
بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت

بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت

بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در جوار مزار مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهر کرمان فعالیت خود را آغاز کرد.

بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا): بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت (ع) با حضور معاونان فرهنگی دانشجویی و آموزشی وزارت بهداشت به همراه کارشناسان و مدیران قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در جوار مزار سردار شهید قاسم سلیمانی در شهر کرمان افتتاح شد.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن عرض خوش آمد به میهمانان و مدعوین، از حضور معاونان فرهنگی دانشجویی و آموزشی وزارت بهداشت در مراسم قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در کنار مزار شهید سرافراز اسلام سردار قاسم سلیمانی موجب افتخار دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و ادامه داد: جهت فائق آمدن بر مشکلات جاری کشور نیازمند توجه بیش از پیش به آرمان های اصیل شهدا و نزدیکی هر چه بیشتر به بینش و منش آن ها هستیم.

وی گفت: آرزوی قلبی من شهادت و مورد شفاعت قرار گرفتن از جانب شهدا و علی‌الخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سایر سخنرانان

حاج عباس سلیمی از پیشکسوتان عرصه اجرا در ادامه برنامه با یاد کردن از شهید کوروش فیروزی، یاد شهدای ترور را زنده کرد و تصریح نمود که نام و یاد این شهید گرانقدر با ترویج رویدادهای قرآنی درآمیخته است. وی گفت فراموش نمی‌کنیم که وی از پایه گذاران جشنواره قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت بوده است.

در ادامه مراسم، خانم دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، خرسندی خود را از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) به نام سردار سپهبد شهید سلیمانی بیان کرد و گفت: بااینکه این دوره از جشنواره در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، حضور در کرمان افتتاحیه معنوی این جشنواره به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی الگویی کامل و شخصیتی ملی و جهانی است که می‌تواند سرلوحه همه دانشجویان درراستای نیل به آرمان‌های اصیل انقلاب و شهدا باشد.

وی در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت که ضمن آن با حضور همسر شهید کوروش فیروزی از نرم‌افزار ثبت نام جشنواره رونمایی به عمل آمد.

در ادامه از همسر شهید کوروش فیروزی به همراه خانواده شهید قاسم سلیمانی با حضور سایر مسئولان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سردار شهید قاسم سلیمانی

حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن یاد کردن از مجاهدت‌های فراوان سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: مسلمانان با شهادت مانوس هستند و غایت آرزوی آن‌ها شهادت است.

وی اضافه کرد: رمز حیات بخش در جشنواره بیست و پنجم تلفیق سه مفهموم قرآن، عترت (ع) و شهادت است و به همین خاطر است که ما شهیدان را زنده می دانیم.

در ادامه سردار حسنی سعدی از همرزمان سردار شهید سلیمانی به ذکر گوشه‌هایی از خاطرات خود از آن شهید بزرگوار، در رویدادهایی مانند زلزله بم، نبرد با دشمن، شرایط پادگان‌ها و همچنین نحوه تعامل وی با مادر بزرگوار خویش و روش‌های تربیتی خاص آن شهید بزرگوار پرداخت.

پایان مراسم نیز به پخش کلیپ و مداحی یکی از خادمین حرم مطهر رضوی اختصاص داده شد.

در حاشیه مراسم، مسئولین حاضر در این جشنواره اعم از معاونان فرهنگی، دانشجویی و آموزشی و مسولان قرآنی وزارت بهداشت، مدیران قرآنی مراکز قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کارشناسان قرآنی این مراکز با حضور بر سر مزار نورانی سردار سپهبد شهید سلیمانی با آرمان‌های آن بزرگوار تجدید میثاق کردند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا