Skip to content

پیوست اشتغال پذیری در تمام برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها

محمدرضا آهنچیان مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم از پیوست اشتغال پذیری در تمام برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها خبر داد. مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم اعلام کرد: تمام برنامه‌های درسی دانشگاهی دارای یک پیوست اشتغال پذیری خواهند شد.

محمدرضا آهنچیان گفت: فعالیت‌هایی هم اکنون در بخش برنامه‌ریزی درسی انجام می‌گیرد که با تمرکز بر بحث اشتغال‌پذیری است یعنی اینکه به تمام برنامه‌های درسی یک پیوست اشتغال پذیری اضافه خواهد شد.

اشتغال پذیری در تمام برنامه‌های درسی

وی افزود: در گذشته تصور می شد که برخی از رشته‌های حوزوی و علوم انسانی با اشتغال کاری ندارند. ولی اکنون کمیته برنامه‌ریزی درسی از طریق جلسات و پیگیری هایی که انجام می‌دهد در حال ارائه پیوست اشتغال پذیری برای این رشته‌ها است.

اشتغال پذیری وظیفه کمیته برنامه‌ریزی درسی است

مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت علوم با بیان اینکه اشتغال پذیری وظیفه کمیته برنامه‌ریزی درسی است ادامه داد: کار دیگری که اکنون در حال انجام است بازنگری در گروه‌های برنامه درسی است.

آهنچیان تصریح کرد: ما بیش از ۶۰ گروه برنامه درسی داریم که رشته‌های مختلفی دارند این گروه ها از لحاظ ترکیب اعضا، خود اعضا، ترکیب حوزه‌های برنامه‌ریزی با گسترش و سپس پژوهش در حال بازنگری هستند.

گفتنی است، بازنگری برنامه‌های  درسی از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و از مجموع قریب به ۳ هزار برنامه درسی در رشته محل‌های مختلف، ۸۰۰ برنامه درسی، با بیش از ۱۰ سال قدمت با رویکرد کارآفرینی بازنگری شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا