Skip to content

اقدام وزیر علوم برای جایابی بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها

وزارت علوم از اقدام وزیر علوم برای جایابی بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها خبر داد. منصور غلامی وزیر علوم از رایزنی با برخی دانشگاه‌ها برای جایابی بورسیه ‌ها خبر داد و در ادامه گفت: باید روند جایابی تکرار شود تا این پروسه مراحل خود را طی نماید.

منصور غلامی درباره آخرین وضعیت جایابی بورسیه‌ها گفت: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است به دلیل کاهش داوطلب گروه‌های آموزشی و یا به علت اینکه در گذشته افراد مورد نیازشان را به تعداد کافی جذب کرده و پست های آنها اشغال شده و یا به هر دلیلی، نتوانسته‌اند بورسیه‌ها را جذب کنند.

غلامی ادامه داد: بنابراین، وزارت علوم بورسیه‌ها را به دانشگاه‌های مختلف معرفی می‌کند تا این افراد در دانشگاه‌ها جذب شوند.

خودداری دانشگاه‌ها

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که دانشگاه‌ها با وججایابی بورسیه‌ها در دانشگاه‌هاود معرفی وزارت علوم از جذب برخی افراد خودداری می‌کنند، گفت: باید روند جایابی تکرار شود تا این پروسه مراحل خود را طی نماید. ما که نمی‌توانیم برای این افراد دانشگاه بسازیم. پس بنابراین باید این پروسه تکرار شود.

غلامی با بیان اینکه سعی وزارت علوم این است تا بورسیه ها جایابی شوند گفت: مواردی است که با دانشگاه‌های مختلف صحبت کرده‌ایم، باید بخش اجرایی آن اجرا شود تا اعلام کنیم. البته تا جایی که ممکن باشد، سعی می‌کنیم جذب این افراد محقق شود.

پیش از این هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفت با هماهنگی وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد بحث بورسیه‌ها شود.

هم اکنون تعدادی از ۱۳۲ نفر بورسیه واجد شرایط جایابی شده و تعدادی هم درحال جایابی هستند تا مشکلاتشان حل شود.

مشکل بورسیه ها

عمده مشکل بورسیه‌هایی که جایابی نشده و مورد تایید وزارت علوم و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند این است که دانشگاه‌ها با وجود معرفی وزارت علوم و هیات عالی جذب شورا، آنها را پذیرش نمی‌کنند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا