Skip to content

افزایش سنوات دانشجویان کارشناسی

منصور غلامی وزیر علوم از افزایش سنوات دانشجویان کارشناسی خبر داد. کاهش سنوات دانشجویان کارشناسی از یک سال گذشته موجب اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف دولتی شده و این اعتراضات همچنان در دانشگاه‌های سراسر کشور ادامه دارد.

از سال گذشته دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از جمله:

  • دانشگاه صنعتی امیرکبیرسنوات دانشجویان کارشناسی
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه تربیت مدرس

به اجرای قانون سنوات و به تبع آن پولی شدن آموزش عالی اعتراض داشتند که همچنان نیز این اعتراضات وجود دارد. به نحوی که هفته گذشته دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی مجددا در اعتراض به اجرای قانون سنوات دانشجویی تجمع کردند.

براساس ماده۱۵ آئین‌نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، ‌ سنوات مجاز دانشجویان ورودی سال ۹۳ به بعد ۸ نیم سال یعنی ۴ سال است. دانشجویان در صورتی که در مقطع کارشناسی نتوانند در ۸ نیم سال تحصیلی، روند تحصیل خود را به پایان برسانند شامل این قانون شده و نمی‌توانند از تسهیلات صندوق رفاه، خدمات رفاهی، خوابگاه و تغذیه استفاده کنند که این امر هزینه‌های زیادی برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.ضمن اینکه باید شهریه نیز بپردازند.

آیین‌نامه جدید سنوات در وزارت علوم

منصور غلامی در ادامه گفت: یک آیین‌نامه پیشنهادی درخصوص قانون سنوات برای مقطع کارشناسی به دانشگاه‌ها ارسال شد و دانشگاه‌ها نیز نظرات خود را درخصوص این آیین‌نامه اعلام کردند.

وی افزود: در این قانون برای دوره کارشناسی عبارتی وجود داشت که این عبارت مورد اعتراض دانشجویان بود.

وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه اعلام شده دوره کارشناسی در ۸ ترم اجرا خواهد شد که این موضوع نگرانی‌هایی برای دانشجویان ایجاد کرده بود.

غلامی اظهار داشت: بنابراین در بررسی آیین‌نامه جدید این جمله حذف، اصلاًح و اعلام شد که دوره کارشناسی با نظر دانشگاه‌ها تا ۱۰ ترم افزایش خواهد‌یافت.

وی در خاتمه تاکید کرد: به زودی این آیین‌نامه جدید بعد از ابلاغ اجرایی خواهد‌شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا