Skip to content

واحدهای مهارت افزایی با حمایت وزارت علوم

دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درباره موضوعات مختلفی پیرامون برنامه‌های سال آینده حمایت وزارت علوم از جمله طرح آمایش آموزش عالی و واحدهای مهارت افزایی صحبت کرد.دکتر شریعتی نیاسر

حمایت وزارت علوم

معاون آموزشی وزارت علوم پیرامون طرح آمایش آموزش عالی اظهار داشت: هیات امنای دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای مشترک شده، شورای گسترش و برنامه‌ریزی متمرکز نیز برای هر دو دانشگاه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وزارت علوم از پیشگامان طرح آمایش آموزش عالی است و در سال ۱۳۹۴ هنگامی که این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، بلافاصله ستاد آمایش در وزارت علوم تشکیل شد و تا کنون در این زمینه سی جلسه برگزار کرده است.

دانشگاه‌ها در راستای ماموریت خود

وی با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی به صورت تدریجی در حال اجرا است افزود: از جمله اقدامات دولت یازدهم، جلوگیری از پیاده سازی درخواست‌هایی بود که تناسبی با ماموریت دانشگاه‌ها نداشت. شریعتی نیاسر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که پیگیری می‌شود تعامل دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای، در راستای اعتلای امر مهارت افزایی در آموزش عالی است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که دراین رابطه صورت گرفته، این است که هیات امنای این دانشگاه مشترک شده، شورای گسترش و برنامه‌ریزی متمرکز برای هر دو دانشگاه پیش‌بینی شده و بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ارائه شده، که یک سری واحدهایی که در جهت مهارت افزایی دانش آموختگان موثر است به صورت رایگان در بازه زمانی مجاز دانشجویان، و مازاد بر واحدهای موظفی، دروسی که به مهارت افزایی کمک می‌کند را ارائه دهند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا