Skip to content

انتخاب رشته ۱۲۴ هزار داوطلب دکتری

حسین توکلی مشاور عالی سنجش خبر داد؛ انتخاب رشته ۱۲۴ هزار داوطلب دکتری به اتمام رسید. با توجه به پایان مهلت انتخاب رشته در کنکور دکتری سال ۱۳۹۷، بر اساس آمار اولیه بیش از ۱۲۴ هزار داوطلب مجاز فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

توکلی یادآور شد: از تعداد حاضرین در جلسه کنکور، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این میان تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌های محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره‌ها هستند.انتخاب رشته 124 هزار داوطلب دکتری

توکلی در ادامه گفت: بر اساس آمار اولیه گزارش شده از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز تعداد ۱۲۴ هزار و ۹۰۵ داوطلب و یا به عبارت دیگر ۷۱٫۸۸ درصد مجازین نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی خود در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش اقدام کرده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد‌شد.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: پذیرش نهایی از بین معرفی شدگان به دانشگاه‌ها بر اساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز)، نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگری مطابق آیین‌نامه‌های مربوط و سهمیه داوطلبان و ظرفیت های پذیرش صورت می‌گیرد.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مقطع دکتری در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا