Skip to content
دانش‌آموزان تحت پوشش نظام

دانش‌آموزان تحت پوشش نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند

سامانه نماد با هدف غربالگری روانشناختی دانش‌آموزان راه‌اندازی شد

سامانه دانش‌آموزان تحت پوشش نظام راه اندازی شد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله اول نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان) با هدف غربالگری روانشناختی دانش‌آموزان در پایه‌های هفتم، هشتم و دهم خبر داد.

وی در ادامه بیان کرد: “مدیران مدارس موظف هستند از تاریخ ۲۵ آبان ماه با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به معرفی خود یا یکی از کارکنان مدرسه در سامانه نماد اقدام و نسبت به فعال‌سازی آزمون‌های غربالگری، اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در این آزمون‌ها اقدام کنند.”

باقرزاده افزود: دانش‌آموزانی که پس از غربالگری نیازمند دریافت خدمات تشخیصی و تخصصی باشند. به مراکز مشاوره آموزش و پرورش و دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد ارجاع داده خواهند شد.

رابطان نماد موظف به فعال‌سازی آزمون‌های غربالگری، اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در این آزمون‌ها هستند.

غربالگری روانشناختی دانش‌آموزان تحت پوشش نظام

در پایه‌های هفتم، هشتم و دهم تحصیلی انجام خواهد شد. دانش‌آموزانی که در این غربالگری نیازمند به خدمات تشخیصی و حمایتی هستند. به مراکز مشاوره آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد ارجاع داده می‌شوند.

برای اجرای این طرح، مدیران مدارس موظفند از طریق سامانه my.medu.ir نسبت به معرفی خود یا یکی از کارکنان مدرسه به‌‌عنوان رابط نماد اقدام کنند.  همچنین نسبت به فعال‌سازی آزمون‌های غربالگری، اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در این آزمون‌ها اقدام کنند.

با اجرای این طرح، گامی مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان برداشته خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا