Skip to content
دانش‌آموزان سمنانی در طرح دادرس

دانش‌آموزان سمنانی در طرح دادرس مهارت‌های امدادی را فرا گرفتند

دانش‌آموزان سمنانی در طرح دادرس مهارت‌های امدادی را فرا گرفتند

بیش از ۲ هزار دانش‌آموز استان سمنان در قالب طرح ملی دادرس با آموزه‌های امدادی و بشردوستانه آشنا شدند.

به گزارش معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان، طرح دادرس در سال تحصیلی جاری با مشارکت ۲۵۲۷ دانش‌آموز در ۷۱ مدرسه استان و در قالب ۷۷ دوره آموزشی برگزار شد.

سید حسین زرگر، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان، با اشاره به اهداف این طرح گفت: دانش‌آموزان در این دوره‌ها با اصول پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، کمک‌های اولیه در موارد خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند.

وی افزود:در هر مدرسه، دو تیم ۱۴ نفره دانش‌آموز به همراه یک نفر ذخیره تشکیل می‌شود. هر دو تیم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

زرگر در مورد مرحله مقدماتی المپیاد آماده که پس از اتمام دوره‌های آموزشی خواهد بود صحبت کرد. وی اظهار داشت: در این مرحله، از هر شهرستان یک تیم منتخب به مسابقات مرحله استانی اعزام می‌کنند. سپس در مرحله استانی نیز یک تیم از برادران و یک تیم از خواهران استان به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

ارتقای آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر حوادث و بلایای طبیعی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان در پایان، اجرای طرح دادرس را گامی مهم دانست. که این دام در جهت ایجاد آمادگی و ارتقای تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر حوادث و بلایا دانست.

زرگر با بیان اینکه هدف از برگزاری این طرح، ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث و بلایای طبیعی است، اظهار داشت: دانش‌آموزان پس از اتمام دوره‌های آموزشی در مسابقات المپیاد آماده شرکت می‌کنند.

وی در ادامه گفت:در این مسابقات، ابتدا رقابت‌های درون مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود و سپس تیم‌های برتر به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا