Skip to content

الکترونیکی شدن آزمون‌های پزشکی در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد

دکتر ندا چوبدار رئیس اداره آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از الکترونیکی شدن آزمون‌های پزشکی در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خبر داد.

الکترونیکی شدن آزمون‌های پزشکی

دکتر کنید دانشگاه علوم‌پزشکی مشهدندا چوبدار با اشاره به اینکه از سال قبل برنامه‌ریزی برای تمام الکترونیکی شدن آزمون‌های دانشجویان در این دانشکده انجام شده است، گفت: با ایجاد مرکز آزمون الکترونیکی و تامین ۱۷۰ سیستم رایانه از پایان‌ترم جاری امکان الکترونیکی شدن تمامی آزمون‌های دانشجویان پزشکی آماده شده است.

شرایط برای برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم آماده استوی خاطر نشان کرد: تمامی سیستم‌های رایانه ای، سامانه های صوتی، مدیریت آزمون ها بر اساس استاندارد آماده و بر اساس آزمون‌های پایلوتی که در طول ترم انجام شده است شرایط برای برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم آماده است.

رئیس اداره آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موارد ذیل را از مزایای روش الکترونیکی برشمرد و تاکید کرد: بر این اساس می‌توان بلافاصله پس از آزمون، ضمن سرعت در استخراج نتایج و تحلیل آن در راستای استانداردسازی سوالات نیز گام برداشت.

  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • کاهش هزینه‌های کاغذ
  • افزایش سرعت و دقت در برگزاری آزمون‌ها

چوبدار در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس آزمون‌های پایلوتی که در این مرکز برگزار شده است ضمن موفقیت‌آمیز بودن آن رضایت دانشجویان و استادان را نیز به همراه داشته است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا