Skip to content

همکاری دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه فرانکوفونی فرانسه

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از همکاری دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه فرانکوفونی فرانسه خبر داد. نمایندگان آژانس دانشگاهی فرانکوفونی AUF فرانسه با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص اجرای برنامه‌‌های علمیاتی بین دانشگاه امیرکبیر و این آژانس رایزنی کردند.

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر میزبان نمایندگان آژانس دانشگاهی فرانکوفونی AUF از کشور فرانسه بود.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال جدید به عضویت این آژانس درآمده و این ملاقات به‌منظور تبادل‌نظر در خصوص اجرای برنامه‌های علمیاتی با این آژانس صورت گرفته است.

همکاری دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه فرانکوفونی فرانسه

دانشگاه امیرکبیر

  • در این نشست امکان برگزاری کارگاه تخصصی همتایابی و ایجاد ارتباط بین اعضای دانشگاه‌های ایرانی و فرانسوی عضو این آژانس به سرپرستی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بررسی شد.
  • هم چنین از سوی AUF تمایل ایجاد زمینه و ارتباطات مؤثر برای مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پروژه‌های اتحادیه اروپا ازجمله+Erasmus و H۲۰۲۰ مطرح شد.

در انتها پیشنهاد شد تا با استفاده از پتانسیل های موجود دانشگاه امیرکبیر با مرکزیت برج فناوری دانشگاه به‌ عنوان همکار پروژه‌های صنعتی پژوهشی فعالیت کنند.

گفتنی است دردسامبر ۲۰۱۷ درخواست عضویت دانشگاه‌های زیر توسط شورای اداری آژانس دانشگاهی فرانکوفونی به تصویب رسیده است:

  • دانشگاه‌ امیرکبیر
  • دانشگاه‌ صنعتی شریف
  • دانشگاه‌ الزهرا
  • دانشگاه‌ اصفهان

ایران در جایگاه سوم

با پیوستن این دانشگاه‌ها به آژانس، دانشجویان، استادان و محققین دانشگاه‌های نامبرده، از این پس، از برنامه‌های آژانس دانشگاهی فرانکوفونی، به ویژه کمک هزینه‌های جابه جایی، بهره خواهند‌برد. ایران در میان کشورهای خاورمیانه، از نظر تعداد اعضا، پس از لبنان و مصر در جایگاه سوم قرار دارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا