Skip to content

همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با مرکز پزشکی اراسموس هلند

دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با مرکز پزشکی اراسموس هلند در زمینه پزشکی بازساختی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. تفاهم‌نامه همکاری‌‌های مشترک بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس (Erasmus MC) هلند در راستای توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی امضاء شد.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم‌نامه طی دیدار روز دوشنبه ۴ تیر‌ماه دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران دانشگاه با دکتر Jan Nowen و دکتر توکامه محمودی نمایندگان مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند به امضاء رسید.

دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

  • این مجموعه به عنوان نماد آموزش عالی در ایران هم اکنون ۱۱ دانشکده، ۱۶ بیمارستان آموزشی، ۱۰۶ مرکز تحقیقاتی، ۱۳۰۰۰ دانشجو و ۱۹۰۰ عضو هیأت‌ علمی دارد.
  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این دانشگاه به حدود ۳ میلیون بیمار در جنوب تهران خدمات ارائه می‌دهند.
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک به ۶۰ مجله علمی در زمینه‌‌های مختلف علوم منتشر می‌کند و بیش از ۸ درصد مقالات ISI کشور به این مجموعه اختصاص دارد.مرکز پزشکی اراسموس هلند

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سال‌های اخیر در حوزه بین‌الملل موفق به همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی و سازمان‌های بین‌المللی متعددی شده است، افزود: این تعاملات منجر به عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری و تبادل استادان و دانشجویان شده است.

وی ضمن تشریح رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، نسبت به همکاری‌های مشترک آموزشی، تحقیقاتی و تبادل استادان و دانشجویان با مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند اعلام آمادگی کرد.

دکتر Jan Nowen، نیز به معرفی مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس پرداخت و گفت: این مجموعه متشکل از دانشکده پزشکی و ۳ بیمارستان دانشگاهی است. فعالیت‌های اصلی مرکز در سه حوزه درمان، آموزش پزشکی و تحقیقات و نوآوری است و بیش از ۴۵۰۰ دانشجو در مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس تحصیل می‌کنند.

نماینده مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند افزود: بیمارستان‌های دانشگاهی وابسته به این مرکز مجهز به ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۲۰ تخت آی سی یو هستند.

دکتر Nowen تمرکز اصلی تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند را بر روی مباحث پزشکی دانست و اضافه کرد: طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ بیش از ۷۶۴ مقاله مشترک در حوزه سلامت میان ۲ کشور ایران و هلند به چاپ رسیده است.

نماینده مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز آموزش پزشکی اراسموس در این بازه زمانی ۵۰ مقاله مشترک منتشر کرده‌اند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا