Skip to content

همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هنان چین

دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و دانشگاه هنان چین باهم همکاری می‌کنند. زمینه‌های همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هنان چین بررسی شد.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیرهومن کاظمی رابط دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشستی با رئیس دانشگاه هنان چین زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هنان چین

رئیس دانشگاه هنان چین در این نشست ضمن ابراز تمایل به برقراری همکاری‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: ما باور داریم که دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آسیا است و هم در زمینه طب رایج و هم طب سنتی توانمندی‌های بسیار خوبی دارد.

مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در ادامه به معرفی:

  • طب ایرانی
  • جایگاه آن در سیستم سلامت ایران
  • معرفی دانشکده طب ایرانی
  • کلیات و اصول طب ایرانی
  • تشابه و تفاوت آن با طب چینی

پرداخت و تاکید کرد: روابط فرهنگی و تاریخی ایران و چین با قدمتی بیش از جاده ابریشم سابقه طولانی دارد بنابراین باید از فرصت‌های تبادلات علمی برای احیاء این روابط بهره بجوییم.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: ما هم اکنون تعداد زیادی دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم و بسیار خوشحال خواهیم شد که پذیرای دانشجویان چینی هم باشیم.

کاظمی در پایان افزود: باتوجه به اینکه طب سنتی ایران و چین زمینه‌های مشترک زیادی دارند، این امکان وجود دارد که همکاری‌های مشترک در زمینه کارهای تحقیقاتی و آموزشی در این حوزه انجام شود و در زمینه تبادل دانشجو و فرصتهای مطالعاتی در زمینه طب سنتی تعاملات گسترده داشته باشیم.

درنهایت تعیین شد برای اولین قدم دانشجویان یا اعضای هیأت علمی دانشگاه هنان پس از انجام مکاتبات لازم با معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دوره‌های کوتاه مدت بالینی پزشکی رایج و طب سنتی به ایران سفر کنند و از نزدیک با وضعیت پزشکی ایران آشنا شوند تا در آینده زمینه تبادلات بیشتر در سطح استاد و دانشجو فراهم شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا