Skip to content

آمار سالانه فارغ التحصیلی دانشجویان

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمار سالانه فارغ التحصیلی دانشجویان را ارائه داد. سالانه حدود یک میلیون نفر از دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه گفت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر فارغ‌ التحصیل دانشگاهی داریم در حالی که میزان فرصت‌ های شغلی ارائه شده بسیار کمتر از این میزان است.

آمار سالانه فارغ التحصیلی دانشجویان

سیاست‌گذاری در آموزش عالی کشور

ابراهیم صالحی عمران در چهارمین کنفرانس ملی انجمن آموزش عالی ایران با محوریت سیاست‌گذاری در آموزش عالی کشور گفت: آموزش عالی در سال‌‌های اخیر دچار تغییر و تحول زیادی شده و تجربه‌ های زیادی صورت گرفته است مخصوصا در سال‌های اخیر شاهد رشد کمی افسار گسیخته‌ای بودیم که در تعداد جمعیت دانشجویی و تعداد دانشگاه‌‌ها و رشته‌‌ها صورت گرفت که متعاقب آن شاهد نتایج و آثار مطلوب و نامطلوب در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های آموزشی نیازمند بازنگری هستند، گفت: یکی از معضلات اساسی جامعه ما فارغ‌التحصیلان بدون شغل، دانشگاهی هستند، ما در تمامی رشته‌‌ها با بیکاری دانش‌آموختگان روبرو هستیم.

صالحی عمران در انتها یادآور شد: نتایج این کنفرانس در قالب یک کتابچه با عنوان مجموعه دستاوردهای چهارمین کنفرانس ملی انجمن آموزش ملی ایران منتشر‌شده و در سایت انجمن آموزش ملی ایران بارگذاری خواهد‌شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا