Skip to content

پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه شهید بهشتی

دکتر علی‌اکبر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: ۵۰۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شده است.

دکتر علی‌اکبر افضلیان درباره امکان افزایش تعداد پذیرش دانشجویان استعداد درخشان گفت: با پیگیری به عمل آمده از سوی معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح ۱، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با افزایش پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره کارشناسی ارشد به میزان ۴۰ درصد ظرفیت هر کدرشته موافقت کرد. امیدواریم حدود ۵۰۰ نفر از طریق پذیرش بدون کنکور در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه شهید‌بهشتی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ پذیرفته شوند.

اعطای سنوات اضافه به دانشجویان

وی در ادامه بیان کرد: به دانشگاه‌ها اجازه داده شده است تا به طور موردی به دانشجویی که موفق نمی‌شود در سنوات مجاز دانش‌آموخته شود، سنوات اضافی اعطا کند. ولی دانشجو باید هزینه تحصیل در سنوات مازاد را بر اساس تعرفه مصوب هیات امنای دانشگاه

دانشگاه شهید بهشتی

پرداخت نماید.

افضلیان یادآوری کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۹۳ در نیم سال جاری در نیم سال ۸ هستند و تعداد قابل توجهی از آنها در پایان این نیم سال دانش‌آموخته خواهند‌شد.

تصمیم‌گیری در مورد شهریه نیم سال نهم دانشجویان کارشناسی در دستور کار هیات امنای دانشگاه، که در آینده نزدیک برگزار خواهد‌شد، قرار دارد. در این ارتباط، گزارشی از میانگین سنوات تحصیل دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌­های مختلف برای هیات امنای دانشگاه تهیه شده است. با توجه به اینکه از ۱۹ خرداد ماه آزمون­‌های پایان نیم ­سال جاری آغاز می‌­شود به دانشجویان توصیه می­‌شود روی مطالعه دروس خود و آمادگی برای امتحانات تمرکز کنند.

تصمیم گیری هیئت امنا دانشگاه در مورد سنوات تحصیلی

بدیهی است هیات امنای دانشگاه با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی در رشته­‌های مختلف و نیز سنوات تحصیلی دانشجویان، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد‌کرد و در نتیجه جای نگرانی برای دانشجویان وجود‌ندارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا